En ny vecka inledd

Jag packade lite mellismatsäck, kopplade hunden och lastade barnen i vagnen och så gick vi ner till lekplatsen i byn.
Här hemma visade termometern 13 grader vid frukosten och solen gassade på varmt och härligt.
Men nere i byn blåste det halvstorm och någon sol såg vi knappt skymten av. Det blev inte alls så härligt som jag tänkt mig. Albin gnällde att han frös men turligt nog slängde jag ner mössa i väskan innan vi gick hemifrån och med den på kändes det bättre 😊
Jag kämpade med att få Elsa till att slumra men det gick trögt. När hon äntligen sov blev Albin hungrig. Han slukade hela frukostmackan (som inte dög här hemma), en burk med fruktsallad, kex och en Festis. Det smakar bättre att äta ute! 😊
Och så lekte vi lite bara han och jag innan Elsa vaknade från en minimal tupplur. Mysigt ❤️
Sedan gick vi hem i blåsten.

Hemma var det strålande sol och minimalt med blåst. Tänk vilken skillnad det kan vara bara en kilometer bort!

Hemma hade farfar just fjuttat på det torra gräset i dikeskanten och Albin var kvick med att hjälpa till. Såklart!
De hittade en stackars kopparorm som irrade runt och letade efter sitt uppeldade bo.
Elsa höll sig lite på avstånd och grävde i sandlådan bla.

Albin följde med farfar in för lunch och jag och Elsa gick in till oss.
Nu har vi precis klarat av den biten och jag försöker få henne somna.

Plockar (och smakar) blommor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0