En utefredag

Idag har vi varit ute nästan all vaken tid och det har varit otroligt härligt!

I förmiddags lyckades jag så morot och palsternacks. Flytta några jordgubbspkantor, rensa ogräs och vattna lite.
Självklart fick jag hjälp! 😊
Albin hjälpte mig med ogräset med sin hjullastare 😉 

Elsa klippte gräs/grus. Och plockade sten gjorde hon också. Och smakade sten....
Just innan vi gick in druttade hon omkull och dök med huvudet före ner i backen. Det ska ju synas att man varit ute och jobbat 😉 Blev ett litet skrapsår vid ögonbrynet. Tufft!


Knappt en timme sov Elsa efter lunch. Givetvis blev jag supermegaakuttrött då, försökte få henne att somna om med mig i sängen men det gick inte. Jag plockade ihop lite leksaker och stoppade ner henne i spjälsängen i hopp om att hon skulle roa sig en stund så jag kunde vila en liiiiten stund. 
Det gick bra! Jag hann ta en liten powernap medan hon grejade med sitt
Hon var nog trött hon med egentligen för hon låg ner och lekte 😊

Tillslut fick hon nog och vi gick in och väckte Albin. Han sov som en gris 😊

Mellis och så gick vi ut igen. Härligt!
Grannbonden höll på med sina traktorer såg vi så vi gick dit. Mycket spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0