Idag

Idag stod en tur in till staden på schemat för mig och Elsa i förmiddags. Handling och några ärenden var tvugna att avklaras. Det är lite att fixa med inför kalaset.
Innan vi åkte hann vi med en morgonpromenad och Elsa somnade såklart 100 meter innan vi var hemma och efter knappt en halvtimme var jag tvungen att väcka henne så vi kunde åka.

Vi hann med det vi skulle och klockan tolv hämtade vi Albin på dagis.

Vi hinner bara kliva ur bilen här hemma så växte hornen fram på grabben. Jag var vrålhungrig på lunch och blodsockret låg i botten vilket innebar minimalt med tålamod och att få in två tvära ungar och alla matvaror från bilen är inte gjort i en handvändning. Elsa var både trött och hungrig och grinig hon också. Dessutom hade jag köpt flera paket glass som redan legat i kylväskan i över en timme och de ville jag fort in med i frysen. 
Albin stack iväg och jag fick släpa med honom in. Elsa stod och vrålade instängd i köket och hunden skällde av glädje för att vi var hemma igen.
Hatar när det är såhär!!! 

Drog av kläderna på Albin som hade flera kilo inkletat ris på sig och slängde honom i säng. Han somnade omgående.
Värmde mat till Elsa och plockade in matvarorna. Matade henne och kunde sedan själv äntligen äta lite. Men Elsa bara gnällde av trötthet så jag stoppade henne i vagnen och vaggade den samtidigt som jag åt färdigt. Alla nöjda 😊

Elsa sov inte ens en timme.
Albin fick vi väcka efter 1,5 timme.

Elsa och jag kollade klädkatalog 😊


Skön soffstil 😊

Efter mellis drog jag igång ett kakbak.
Det är ju faktiskt kalas på lördag och min plan var att baka lite till det, dock har varken ork, lust eller tid funnits. Men nu har vi iallafall en sak att bjuda på.

Efter middagen drog vi ner till lekparken i bygdegården och lekte istället för att vara hemma och bara bråka. Kvällarna består ju nästan enbart av tjat och gnat 😞 

Barnen gungade och det var uppskattat! Vi har ju ingen gunga uppsatt här hemma för tillfället.
Elsa var hur lycklig som helst i gungan och upprepade "Iss. Iss. Iss." Vad det betyder vet vi ej? Gunga kanske? 😊 

När vi kom hem provsmakade vi kakan och den fick godkänt. 
Elsa la sig och somnade utan problem.
Albin hade lite svårare eftersom han vilat middag men han kom aldrig upp någongång utan låg kvar i sängen.

Nu är det dags att säga godnatt. Snart vaknar nog Elsa och vill gosa resterande delen av natten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0