"Jag är huk idag"

Jag hämtade en pigg, glad och sprallig grabb på dagis idag. Han hade ätit bra med lunch och det har han faktiskt gjort i tisdags och onsdags också. Fantastiskt!

När vi spänt fast oss ute i bilen och börjar rulla hemåt säger Albin:
- jag är huk/sjuk idag.
- jasså?! Är du? Har du ont någonstans? Frågar jag förvånat.
- Mmm, här! Säger han och pekar typ någonstans på bröstet/magen.
- Har du ont i magen?
- Nä.
- Har du ont i bröstet?
- Nä.
- Har du ont i halsen?
- Nä.
- Är du förkyld?
- Mmmm.
Sedan pratar vi inte mer om det.
När vi kommer hem skuttar han från bilen bort till trappan och upp till dörren.
Jag hade tänkt föreslå en film att vila till istället för sova middag. Han somnar ju lättare på kvällen då. Men innan jag hann säga något är han påväg till sängen för att lägga sig, för han är ju "huk" idag och då ska man sova. 
Sagt och gjort. Han la sig och somnade ovaggad.

Jag tänkte bara låta honom sova i typ en timme och sedan väcka honom men så långt kom vi inte, Elsa vaknade och skrek som besatt när jag försökte få henne att somna om och Albin vaknade av oljudet. Lite tur i oturen 😊

Resten av dagen såg jag inte ett spår av sjukdom på honom. Han måste ha sovit sig frisk 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0