Leka med mat

Vi höll oss inne hela eftermiddagen. Jag hade ingen lust att gå ut i blåsten.
Albin ville se film. Bilar eller Pippi. Men jag har ju fixat hem några nya filmer och överraskade honom med Ice Age 😊 Han satt blickstilla och tittade på HELA filmen. Måste vara bra betyg. Och vilken tur att jag har tvåan också 😉 
Elsa stökade runt med sitt. Hon har inte ro att titta på film ännu. Hon stannar upp ibland och tittar lite men inga längre  stunder. Det är några håriga katter på Bompan ibland och när hon får se dem så lägger hon av ett glädjetjut 😊

Jag la mig i ett bad efter middagen. Sååå skönt! Inte så avkopplande dock då Elsa var förbannad utanför för att inte hon också fick bada. Imorgon är det badabarndag 😊



Elsa fortsätter leka mycket med kökssakerna och hon låtsas äta. 
Hon sitter med en gaffel eller sked och låtsas äta ur tex. en kopp och smaskar. Men idag satt hon och "åt" ur en sopbil! Haha! Sötunge! ❤️
Och så bjöd hon såklart. Hon är så givmild och omtänksam. 

Hon har dessutom börjat låtsas leka med saker. Alltså hon låtsas att hon har saker i händerna fast det finns inget där på riktigt 😊
Idag när vi åkte till dagis satt hon och låtsas åt något ur handen. Hon låtsades plocka upp något, stoppa det i munnen, tugga, smaska och säga "mmmm". Dessutom satt hon och räckte över till mig så jag också fick smaka! 
Hon är bara för go den där lilla stumpan ❤️ 

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Ja, hon har blivit så stor och förståndig. Vet hur det ska vara. Duktig tjeja :-)

2015-04-09 @ 11:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0