Lördag

Då var det kväll igen. Dagen har bara passerat liksom.

Väcktes vid halv åtta imorse av att Elsa bokstavligt ramlade in i rummet och väckte både Albin och mig 😊
Albin kom in tassande till mig någon gång på tidiga morgonen men somnade snabbt om efter att han gosat sig riktigt nära mig och låg på min arm ❤️ Jag sov ganska risigt resten av tiden men mysigt var det. Hade dessutom svårt att somna igår kväll eftersom en mus började gnaga febrilt uppe på vinden just över sängen. Lätt att somna då liksom...
Peter hade inte heller fått någon direkt skönhetssömn eftersom Elsa hade sovit i typ en timmes pass och därimellan knorrat.

Jag for iväg själv på loppisen efter frukost. Drösvis med kläder men övervägande tjejkläder tyckte jag och Elsa har ju redan en ganska välfylld garderob. Hade hoppats hitta ett par schyssta sandaler åt Elsa och ett par extra stövlar till Albin att ha ståendes på dagis men jag fann inget av det. Hittade lite annat istället 😉 och en blus till mig själv faktiskt för 10 kr!
Nu är nog barnens sommargarderober kompletta. Förutom sandaler till Elsa. 

När jag kom hem hade de just ätit lunch och jag fick äran att middagsöva Elsa. Hon är hopplös just nu. Det tar evigheter att söva henne dagtid trots att hon är så trött så hon ramlar när hon går och har knappt någon balans. 
En halvtimme sov hon.

Fika hos farfar och sedan tog jag Elsa på promenad i hopp om att det skulle verka sövande. Trodde jag... Hon låg bara och bet helt besatt på nappen. Hon har det nog ganska jobbigt i munnen men jag kan inte ens känna några nya tänder som är på gång.

Peter stod för middagen och bjöd på grillad hamburgare. Gott! Första grillningen för oss i år dessutom.
Elsa som ätit dåligt under dagen åt nästan en hel hamburgare och gurka och tomat.
Även Albin åt bra och åt nästan upp en hel hamburgare med bröd och alla dess tillbehör i. Det slutade med en dusch för hans del 😉 Oj så trött han var under eftermiddagen och kvällen så efter maten orkade han inget annat än att slappa i soffan. Men i säng kom han inte förän lite efter sju ändå. 

Trötta Elsa hade också lite svårt att komma till ro men sedan dess har hon sovit bra.

Nu ska jag också lägga mig! Imorgon blir det troligtvis utflykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0