Lördag

Sex imorse kom Albin in till oss och såg till att hela familjen vaknade. Lite väl tidigt en lördag väl?
Vi låg kvar och drog oss en stund allihopa innan tillslut Peter och barnen gick upp. Jag spelade typ död 😉 Jag väcktes igen när det var dags för Albin att byta om från pyjamas och borsta tänderna. Då kom den där treårstrotsen fram igen. Vi misstänker iallafall att det är den som gjort entré på sistone.
När de andra gått ut gick jag upp 😊 Satte mig vid ett alldeles tomt och tyst köksbord och åt frukost. Dock med kallt kaffe eftersom Peter inte bemödade sig att hälla över det i en termos ens. Men jag går väl nöja mig med sovmorgon till åtta 😉

Farmor kom hit och Albin och pappan bytte däcken på hennes bil.
Jag for in till staden. Själv! 
Kappahl hade 25% på allt och jag som kärat ner mig i kläder åt Elsa såg detta erbjudande som ett skäl till att införskaffa dessa kläder. (Hennes garderob är ganska välfylld ändå egentligen 😉)

Klänning
Och byxor och strumpor
Newbie ❤️

Till Albin köpte jag de rosa shortsen han fastnade för tidigare i veckan
Dom är verkligen rosa 😊 

Till mig själv hittade jag en väska på reaställningen. Och på Hemtex hade de 50% på reapriset och där hittade jag nya kaffekoppar som jag slog till på.
Två påsar sättpotatis unnade jag mig också 😉 innan jag åkte hem igen.

Här hemma hade de just ätit lunch när jag kom och farmor försökte få Albin att vila lite middag. Det gick sådär och slutade med lek istället.
Jag skolade om ett par av mina sådder, la potatisen på groning, provade nya kaffekoppen och vek tvätt. Sedan gick jag ut och rensade ogräs. 

Senare, efter att farmor åkt hem tog vi en promenad ner till farbror Anus. 
Hemma sken solen och det var riktigt varmt men så fort vi kom ner på andra sidan åsen blåste det svinkallt. Burrrr! 
Barnen hoppade studsmatta
Och så gick vi hem igen.
Peter bestämde att det skulle bli pizza till middag så han och Albin åkte och köpte.
Det smakade gott och alla var hungriga! Tom. Albin åt bra! Och han åt nog mest pizzasallad av oss alla 😊

Lite Bompa och sedan läggdags. 
Jag har kämpat med Elsa i en timme nu och nu tror jag att jag kan smita iväg. Äntligen! Igår tog det två timmar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0