Onsdagens bi

Elsa har varit som ett litet bi hela eftermiddagen. Hon har blivit en riktig humörsvängare.

När vi väckt Albin från vilan och ätit mellis drog vi iväg till affären. Mjölken var slut här hemma och jag skulle hämta ut ett paket.
När vi hunnit åka några hundra meter kommer jag på att jag glömde mobilen men tänkte att jag klarar mig utan den.
När jag parkerat utanför Ica och kliver ur bilen kommer jag på att jag skulle ju hämta ut paket! Och paketets nummer har jag ju som sms i mobilen! Men det gick ändå tack och lov. Jag visste ju var paketet kom ifrån så vi lyckades leta reda på det bland hyllorna 😊
Vi åkte i strålande sol till affären och när vi svängde in på parkeringen var det som om himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Precis som en åskskur sommartid. När vi kom ut från affären hade regnet övergått till hagel. Stora hagelbollar! Vi åkte igenom världens skyfall och huxflux sken solen och vägen var torr. Lokalt med andra ord 😊 Här hemma kom det aldrig något. 

Albin hängde ute med farfar och jag rastade hunden och försökte övertala Elsa att slumra en liiiiiten stund. Det gick inte.

Efter middagen ville Albin måla idag igen och det blev lika som igår. Ett par drag med penseln och sedan var han färdig

Barnen påskbadade och så var det läggdags. 
Elsa somnade nästan omgående och utan minsta protest. Hon knorrade några gånger innan hon somnade ordentligt och riktigt snarkade. Nu en kvart senare vaknade hon med ett vrål och är otröstbar.
Hon fick en sup. innan hon la sig så vi hoppas den underlättar för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0