Påskafton

Grabbarna, Albin, pappan och morfarn, gav sig iväg till Norrköping för att kolla rally direkt efter frukost.
Tjejerna, Elsa, mamman och mormorns plan var ett besök till Ikano och utnyttja presentkorten jag fick när jag fyllde och därefter åka hem till mormor Siv. Men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Elsa ville annat.
Den lilla damen hade äntligen en feberfri natt natten till påskafton och det var fullt ös på henne under morgonen. Planen var att hon skulle somna i vagnen medan vi kollade affärer. Vi hann bara kolla en affär innan Elsa började sin klagosång. Klaganden stegrade och snart blev det gallskrik. Hon skulle absolut inte sitta i vagnen och absolut inte vila i den. 
Jag hann prova och köpa ett par byxor till sommaren innan vi gav upp och gick ut till bilen och åkte därifrån efter knappt en timme. 
I bilen dröjde det väl tre minuter ungefär så sov hon som en stock.
Efter tio minuters färd var vi framme hos mormor Siv och turligt nog lyckades jag lyfta ur henne ur bilen och bädda ner henne i vagnen och hon fortsatte sova. Och sedan sov och sov och sov hon. Vi hann fika i lugn och ro och tillslut hade klockan tickat iväg såpass att vi var tvugna att väcka henne. 
Det var en glad tjej igen som vaknade 😊 Lite mat och sedan åkte vi vidare till moster Helen för påskmiddag.
Där möttes vi av trötta rallygrabbar som varit ute hela dagen.
Vi åt massa gott. Mat och tårta.
Barnen fick påskägg/presenter och lekte och underhöll sig bra. Både sig själva och alla andra 😊
Elsa gick och gick hela eftermiddagen och kvällen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Hon är så söt ❤️ 
Efter maten gick vi ut på en promenad. Solen strålade men det har blåst kallt hela helgen
Elsa vilade lite i vagnen men hade inga planer på att somna. 
Hon är ju inte så van att åka i sulkyn, speciellt inte att sova i den så jag tror det var det som bidrog till hennes utbrott tidigare under dagen.

Klockan hann bli efter åtta innan vi åkte hemåt. Trötta barn men med humören topp 😊
Albin höll sig vaken hela vägen hem men Elsa klarade det inte.
Lite efter nio var båda barnen ombytta och redo för natten. Halv tio kom både jag och Peter ut ur varsit rum och båda barnen sov gott 😊
Albin sov hela natten ända till sju imorse då han kröp upp mellan mig och Peter och sov vidare till efter åtta.
Elsa hade sovit i sin säng till fyra imorse och därefter sovit vidare till efter åtta hon också! Fast mellan mormor och morfar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0