Söndag med kalas

Peter fick sovmorgon till efter åtta imorse och satte sig till ett frukostbord med nybakad scones 😊
Faktiskt var det en behaglig morgon.
Elsa följde med pappa ut på hundpromenaden och hon somnade och sov som en stock till elvatiden. 
Albin och pappan körde in ved. 
En tidig lunch och sedan gjorde vi oss kalasfina. Minsta sysslingen Viktor bjöd nämligen till 2 års kalas idag!
Men vi höll på att få åka utan Albin. Han håller på att slå nytt rekord i att driva oss till vansinne. Han hör eller ser ingenting. Kör enbart sitt race och beter sig odrägligt. 
Vi kom iväg tillslut. Allihopa!

Lek, kakor, tårta och ännu mera lek bestod eftermiddagen av.
Elsa attackpussade födelsedagsbarnet innan vi åkte hem 😊 Och nya klänningen har redan kommit till änvändning 😊

Peter gick raka vägen in och började med middagen när vi kom hem framåt halv fem. Han gjorde det helt på eget bevåg dessutom! 😊
Albin följde med farfar in och jag och Elsa bytte bort kalaskläderna mot hemmakläder och gick ut i den fantastiska solen som även idag var framme.
Underbart att få komma in och känna doften av nylagad mat! Det är jag inte bortskämd med 😊

Efter maten duschade jag barnen på löpandeband och Elsa nattas nu av pappan. Jag och Albin ska se färdigt på Madicken innan vi snart går och läser bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0