Tisdag med besök

Idag har mina ögon gått i kors från morgonen till kvällen. Men det har gått ändå 😊

Vi tog en rejäl morgonpromenad och Elsa sov över en timme. Jag njöt ute på trappan i solen.
Jessica kom hit precis innan jag var tvungen att åka för att hämta Albin, så vi hann typ bara säga hej.



Albin skulle INTE vila middag när vi kom hem och istället lekte han inne på sitt rum medan Elsa fick lunch. 
Vi bestämde att Albin skulle gå ner till farfar efter att han varit iväg och köpt tidningen. Dom skulle fika bulle och äpplefestis hann dom bestämma. 
Efter en stund blev det väldigt tyst inifrån hans rum, jag kikar in och hittar honom nästan sovandes på sängen. Han var nog lite trött ändå 😉
Knappt en halvtimme senare kommer farfar hem igen och kommer in för att hämta Albin, hundarna skäller och jag försöker väcka honom. Lönlöst! Han sover som en stock 😊 Efter ytterligare en halvtimme gör jag nytt försök och tillslut vaknar han och när han kommer på att de skulle fika stutsade han upp ur sängen och kilade ner till farfar.

Elsa försökte jag få att somna i vagnen som vanligt efter lunch men nyfiken som hon är så var även det lönlöst när det är besök i huset.
Vi tog en promenad istället och hon kämpade emot tröttheten. När vi kom hem tog Jessica över vagnkörandet och jag gick in och påbörjade middagen. Tillslut fick hon henne att somna! Men efter typ en halvtimme var hon vaken igen.


Det blev en högljudd eftermiddag och kväll här med både leksugna barn och hundar.
Lite efter sex satte sig Albin framför Bompan och varvade äntligen ner och Elsa gick och la sig med pappa.

Elsa vaknade redan innan nio och bökade. Efter en skvätt Alvedon och lite mer välling somnade hon om och har sedan dess sovit. Det är nog den ena framtanden som trilskas med att inte riktigt spricka igenom.

Härom natten sov hon i sin säng ända till 05:20. Nytt rekord! 
Natten efter det sov hon i sin säng till 03:32. Inte illa det heller!
Men igår var loppet kört redan vid 00-tiden.
Undrar hur det blir inatt?
Men nog är det riktigt mysigt ändå att lyfta över henne till mig, lägga ner henne på kudden, dra över oss täcket och hålla om varandra. Iallafall de gånger då vi båda somnar om fort och lätt 😊
Inatt sov vi båda som grisar från midnatt och fram till typ 07 imorse. Det är skönt! Och ändå har jag känt mig helt dimmig i skallen hela dagen?! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hur har ni det med trötthet och tand idag? Bättre hoppas jag :-)

2015-04-15 @ 07:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0