Elsa den arga

Alltså fy bubblan vad sur Elsa var i eftermiddags när vi skulle försöka gå eftermiddagspinken med jycken.
Hon skulle INTE sitta i skrindan och hon skulle INTE gå. Hon skulle bäras. Dock räckte inte alla mina två armar till att dra skrindan med Albin i, hålla i hundkopplet och bära surpuppan. Dessutom är hon tung att bära omkring på längre stunder nu.
Tack och lov var Albin lugn som filbunke idag och konstaterade även han att Elsa var JÄTTEarg 😊
Hon stod och stampade, skrek, vrålade, och fräste. Hon slängde sig på backen och vrålade lite till. 
Försökte jag sätta henne i skrindan skrek hon än högre och spände kroppen allt vad hon kunde.
Tillslut bad jag Albin hålla fast henne så vi kunde låta jycken få gå och pinka lite grann iallafall men hon ålade ur hans grepp och klättrade ur.
Hon satt på backen och var skitarg! Vi träffade på gammelgrannarna (de hade hört Elsas skri lång väg) och började prata med dem och när ingen brydde sig om Elsa längre så tystnade hon. Istället hittade hon kottar på backen som hon plockade upp och efter ännu en liten stund lyckades Albin locka med henne bort till mig 😊 Sedan var det usla humöret glömt. 
Hon kan hon! 😉

Vädret var lömskt under eftermiddagen, grå himmel, blåst och kvavt. Vi gick in och jag satte ungarna framför en film medan jag kokade ihop middag.
Efter maten kom regnet! Visserligen inte många droppar men ändå ganska härligt 😊

Elsa somnade lätt ikväll faktiskt! Hon sov nämligen inte ens fyrtio minuter tidigare under dagen av någon anledning, så hon var trött.
Albin sov faktiskt en liten lur efter dagis idag så han var riktigt hanterbar hela eftermiddagen och kvällen. Somnade för natten gjorde han vid halv åtta.

Vi körde lite myshög efter vilorna ❤️
Albin skulle stundvis kunna äta upp sin lillasyster av kärlek ❤️
Och Elsa brukar klappa sin bror så gulligt på huvudet ❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0