Fredag. Bad. Lek. Pappa.

Igår var jag och ungarna ute på vift hela dagen. Vi packade ihop all vår bråte hemma hos mormor och morfar efter frukosten och styrde bilen ut till en kompis land. Ytterligare en gammal kompis med familj anslöt och barnen lekte och badade. Fika och grillunch hann vi med innan vi var tvugna att åka vidare in mot stan och nästa kompis.

Där blev det lite mera bad i plaskpoolen och vattenpistolskrig. 
Både Albin och Elsa blev helt tokiga i den där poolen och lyckades nog skvätta ut nästan allt vatten 😊 Elsa slängde sig mot kanterna så hon både studsade i och ur. Ett par gånger voltade hon ur tom. 
Albin hoppade han också och stackars Theodor var rädd att hans pool skulle gå sönder. Jag lovade honom att köpa en ny om så skulle ske 😊
Lite bebisgos hann jag med också. Oj då liten goding ❤️ Fyra veckor gammal.
Men mest hade jag fullt sjå att handskas med mina två egna helt slutkörda barn. Jisses alltså! Det är inte lätt att vara iväg själv hemma hos folk som inte har anpassat hem för en ett åring 😉 Lilla damen är överallt och ingenstans! Hon hittade bla. babygymmet och visste precis hur det skulle användas.
Albin sköter sig bättre, speciellt om det finns en låda med bilar. Då lägger han full fokus på att inspektera och provköra  alla bilar. 
Vi bjöds på mat även där! "Ska vi äta här också!?" Utbrast Albin när maten var färdig. Haha! 😊 Vilken lyx att äta borta två gånger på samma dag.

Klockan sju hämtade vi upp pappan och jycken på tågstationen. Äntligen hela familjen samlad igen ❤️ Elsa hängde sig om halsen på pappa medan Albin nöjde sig med att säga hej och bara en liten kram. Men han var bra glad över att pappa kom till oss.
Pappan var hungrig så det blev ett stopp i driven på Donken innan vi åkte vidare ut mot landet.

Klockan hann bli mycket innan barnen kom i säng. Elsa var så slutkörd att hon gallskrek sig igenom blöjbyte, tandborstning och försök till att ta på pyjamas (som helt misslyckades). Hon somnade väldigt fort när hon äntligen fick landa med huvudet på kudden.
Albin tog lite längre tid på sig och var tvungen att ha pappa liggande bredvid såklart ❤️

Jag var helt slut efter dagen. Det tar på krafterna att passa ungarna konstant. På kvällen kom jag på att jag knappt hann prata med vännerna jag träffade, jag hade fullt upp med att jagade Elsa och försöka se till så hon inte trillade i sjön, stod på näsan ned för stentrappan, stoppade småbilar i munnen eller trillade ner från någon köksstol (det är det senaste hon lärt sig- klättra upp på köksstolar). Samtidigt hann jag och Albin ha några duster gällande toabesök under dagen..... Det har blivit ett ordentligt bakslag denna vecka gällande det toabestyren. Det kanske hör till?
Vi hoppas det ordnar till sig när vi kommer igen. 

"Välkommen till världen presenten" till lille A. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0