Härlig måndag

Inatt sov Albin hela natten i sin säng! Nästan varje natt den gångna veckan nere i Linköping, samt ett par veckor innan det, har han vaknat på nätterna och krupit ner under mitt täcke. Mysigt men en dum ovana 😊
Imorse hörde jag honom tassa upp lite efter sju, kika in i vårt sovrum och när han såg att inte pappan låg där gick han ut i vardagsrummet och letade samt gnällde lite efter "paaappa". Sedan gick han in på toan, kissade, spolade, drog upp brallorna och kröp upp i sängen hos mig. Så duktig han är! Trots att han glömde tvätta händerna 😉
Elsa som vaknade när pappan gick upp men som slumrade om på min arm vaknade när Albin kom in till oss och strax efter gick vi upp.
Vi hade bestämt träff med små sysslingarna nere vid sjön klockan nio. En riktig utmaning eftersom vi inte ätit frukost innan nio någon gång den senaste veckan 😊 Morgonbestyren flöt på bra (bortsett att ungarna knappt åt någon frukost alls. De har typ slutat med det bägge två) och efter en kort runda med jycken packade jag in barn, badkläder och matsäck i cykelkärran och trampade ner mot badet. Vi var där lite innan halv tio så jag tycker vi lyckades bra ändå 😊
Vi lekte, plaskade, åt matsäck, badade och hade det jättebra i lite mer än två timmar. Då kurrade allas magar efter lunch så vi packade ihop oss, sa hejdå och styrde hemåt.
Elsa lyckades återigen med att skita på sig i badkläderna! Det hör tydligen till enligt henne.... Jag har lärt mig det nu och tar alltid med mig minst en extra uppsättning badkläder åt henne 😊

Vi åt lunch och Elsa somnade sedan middag. Jag och Albin grejade lite ute med vattning bla. Vi hittade en fet padda som byggt bo under en av mina vattenkannor. "Oj vad stor" utbrast Albin när jag visade honom 😊
Albin var snäll och vattnade lite på paddan och paddan låg så snällt kvar 😊
Jag började ta itu med all tvätt, plockade potatis till middagen och skördade en gurka och några tomater. Äntligen börjar de mogna!

Elsa sov en välbehövlig ordentlig middagslur inne i sängen. 
Sedan var det full fart igen 😊
Det ser ut som Albin puttade ut Elsa i rutschkanan men så var det inte 😊 Och fråga mig inte varför han har stövlar på sig när det var närmare 30 grader varmt. 

Efter middagen blev det efterlängtat bad i poolen. Det är nog närmare fyra veckor sedan det badades i den sist! Peter har varit på vippen att tömma och plocka bort den flera gånger pga. det tråkiga och obadvänliga vädret vi haft, men som tur var kom den äntligen till användning igen! 😊
Ungarna var helt tokiga i vattnet och sjövilda ❤️

Nattningarna drog ut på tiden idag. 
Albin var övertrött och säkerligen lite nervös inför dagisstarten imorgon så han härjade och stökade i nästan en timme och det bidrog till att inte heller Elsa kunde somna pga. oljudet.
Albin sov sedan knappt en timme innan han vaknade igen och var halvt hysterisk. Växtvärk var anledning. I fötterna! Tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0