I tisdags

Klockorna ringde innan sex. Elsa sov sig igenom alla snoozningar men när pappan klev upp ur sängen vaknade hon. Och vet ni vad?! Hon sov HELA natten i sin egen säng och med minimalt knorr! Tjoho! 😊
För Albin väntade första dagisdagen på sju veckor, han tyckte det skulle bli kul men samtidigt var han nog lite nervös.

Vi åkte hemifrån allihop vid halv sju men Elsa stannade ju kvar hemma med farfar. De satt och åt frukost när vi åkte och hon brydde sig föga om att bli lämnad ensam kvar hemma.

Mitt jobbpass gick lika bra som tidigare. Timmarna tickar på fort! 
Jag gjorde ett snabbstopp nere på stan efter jobbet för att kila in på garnaffären. Han ska sälja affären och jag hade ju presentkort kvar att handla för innan det var för sent 😊 Lite "godis" fick följa med hem 
Garnförrådet kan aldrig bli förstort 😉

Sedan hämtade jag dagisgrabben ❤️ Han hade haft det bra och han och Viktor hade lekt rymdraket ute i trädkojan berättade han.
Vid lämningen på morgonen hade han varit väldigt tveksam och reserverad ringde Peter och berättade för mig, han hade stannat kvar lite längre vid lämningen än vanligt. Men osäkerheten hade släppt fort sedan 😊
Jag frågade Albin om han hade berättat för kompisarna vad han gjort på sommarlovet och han sa att han berättat att han varit på marknad med Josefine och morfar och köpt en traktor.
Husvagnssemestern och Öland med karuseller och lådbilslandet är glömt 😉

Hemma möttes vi av farfar som gick och drog en trött Elsa i vagnen. 
De hade haft det bra hemma på förmiddagen. Elsa hade tom. tupplurat mellan nio och tio. Till lunch hade hon ätit fem köttbullar och fyra potatisar! Hon som ätit lunch som en myra den sista tiden 😊

Elsa la sig för middagsvila men hade svårt att komma till ro.
Albin var lite sliten men ville INTE vila. Han slöa på soffan med en film en stund istället

Inte sova! 😊

Efter en lite grå förmiddag så blev eftermiddagen fin och vi var ute. 
Medan jag lagade middag fick Elsa tag i en plastpåse som hon packade med picknick och satte sig på golvet och fikade upp. Sötnosan ❤️
Förbannad blev hon när hon inte lyckades få upp skeden och lagt ner i kaffepannan 😉

Efter middagen fick jag ett ryck och bäddade rent samt drog fram dammsugaren (som om jag inte stätat tillräckligt på förmiddagen). Samtidigt fick pappan och barnen ett ryck ute och drog igång gräsklippning på baksidan. Sedan stupade barnen i säng och jag och Peter tittade på film på kvällen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0