Idyllen fick ett abrupt slut

Förmiddagen var riktigt bra! Dock åkte ju pappan iväg till jobbet vid halv tio men vi klarade oss fint själva 😊 Vi var ute och lekte i lekstugan och åkte massa rutschkana. Och faktiskt att Albin var på riktigt bra humör. De lekte jättebra ihop och det var bara någon enstaka gång jag fick rycka in och avleda bråk 😊
Men sen hände det....
Elsa snubblade och föll raklång med huvudet före rakt in i klätterställningen. Ajajaj!!! Det blev nästintill ett blodbad på henne och mig (och jag var glad över att det var jag som var ensam hemma och inte Peter, som har svårt för blod). Och hur lätt är det att lokalisera var allt blod kommer ifrån då?!
Tom. Albin blev skärrad när han såg allt blod och sa snabbt:
- Vi måste hämta is till Elsa!
Klok grabb ❤️
Väl inne i badrummet kunde jag konstatera att det var munnen som blödde och såg att överläppen var spräckt. Försökte kyla med is men det gick inget vidare. Tack och lov avtog blödning förvånadssvärt fort!
- Mamma! Du har massa blod på armen. Och på ditt linne! Utbrast Albin förskräckt. 
En medtagen och öm liten stumpa med fläskläpp en stund efter olyckan. 

Vi gick ut igen en stund men Elsa var så ledsen och samtidigt trött så vi gick in igen.
Jag värmde lunch till Albin och satte honom vid matbordet medan jag gjorde iordning en flaska välling till Elsa och stoppade henne i säng. Hon slurpade i sig den fort och somnade strax efter ❤️
Jag hade inte lyckats få titta ordentligt i munnen på henne så jag visste inte hur pass illa det såg ut 😞

Albin gick också och la sig efter lunchen. Helt frivilligt! Helt galet! 😊 Först låg han och läste två traktortidningar i nästan en timme och sedan somnade han. SÅÅÅ duktig! Inget bråk eller tjafs alls ❤️

Elsa sov som gris hon med. I två timmar sov hon utan ett endaste pip! 
När hon vaknade var fläskläppen tio gånger värre och liknade en misslyckad botox behandling
Lilla ❤️! 
Nu kunde jag ta en lite bättre titt och såg att ena framtanden var avslagen 😞 Ni ser på bilderna längst ner. 
Och läppen har en ordentlig spricka på insidan.

Jag ringde 1177 och fick rådet att uppsöka tandläkare och om hon skulle bli dålig kontakta dem igen. Precis som jag trodde 😊

Trots allt var hon den vanliga lilla solstrålen under eftermiddagen och härjade runt ute som vanligt. Bortsett från den enormt svullna överläppen då.
Vilken hårding hon är! ❤️


Kommentarer
Postat av: Mormor

Lilla gumman, vilken otur. Men du ser lika go och glad ut.

2015-08-23 @ 20:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0