Intensiv måndag

Prick klockan åtta ringde jag tandläkaren imorse och vi fick en tid 11.55 för att kolla Elsas mun. 

Albin tog sin traktor vid morgonpromenaden och äntligen har han börjat trampa även på den! 😊
Titt som tätt fick han dock motorstopp och var tvungen att meka under huven för att kunna åka vidare. 
Elsa var bra sliten från en natt med dålig sömn plus att en förkylning brutit ut.
Första halvan av rundan gick galant! Albin trampade på jätteduktig och jag hade gjort klart för honom innan vi gick hemifrån att om han ska ha med traktorn får han trampa eller dra den runt helt själv. Jag kan inte dra vagn, hålla hund och putta traktor. Han var helt införstådd.
Men sedan hände något, det blev väl jobbigt att trampa och han vrålade och vrålade. Och han blir så förbannad att tårarna tränger fram.
När vi äntligen var hemma igen tog jag honom under armen och bar in honom till sängen. Han hade ju varit vaken sedan fem imorse och likaså han lite snuvig.
Elsa fortsatte jag vagga i vagnen och efter säkert en halvtimme slöt hon äntligen ögonen. 
Albin somnade aldrig men låg iallafall och vilade och samlade sig lite. Han blev mycket trevligare efter det 😊
Elsa tupplurade inte mer än tjugo minuter och efter det tog vi varsin macka innan vi gjorde oss iordning och styrde in mot staden.

Vi kom in i god tid och hann med en runda inne på Kappahl.

Tandläkarbesöket gick jättebra. Elsa var verkligen superduktig där hon halvlåg i mitt knä i tandläkarstolen ❤️
Tandläkaren fick både titta och känna i munnen och kunde konstatera att strängen mellan framtänderna är avsliten, överläppen har en rejält spricka på insidan, högra framtanden saknar ena hörnet och vänstra framtanden är väldigt lös. Alltså lilla gumman! 😞❤️ 
Tanden som är trasig är ganska vass i nuläget och hon tandläkaren ville gärna försöka slipa den lite. Elsa var lite mer skeptisk till det dock. En liten liten dutt hann hon slipa till innan Elsa la tillbaka den lilla munspegeln som hon fått hålla i på bordet med alla andra instrument, knölade ihop servetten som låg på bröstet och försökte resa sig upp för att komma därifrån. Haha! Bestämd dam ❤️ Vi nöjde oss så och får hålla koll på att hennes tunga inte blir sårig innan tanden nötts ner av sig självt. Och annars ska vi vara försiktiga med den lösa tanden och hoppas på att den sätter sig mer fast igen.
Självklart fick hon titta i hemligalådan och hon valde en glittrig liten sköldpadda att ta med sig hem.
Albin som satt duktigt på stolen mittemot och tittade hela tiden tyckte att också han kunde få välja en sak, men nä, rätt ska vara rätt! Han fick en sak när han var där i våras.
Två nya återbesökstider fick vi, en nästa vecka och en två veckor efter det. Känns bra att de håller koll nu och ser vad som händer. Hoppashoppas hon får behålla den lösa tanden! 

Efteråt gick vi och tog en fika. Givetvis nöjde sig inte Albin med en kaka och Festis utan började gapa efter en glass också när vi skulle gå därifrån. Suck!!! 
Jag var bara trött och varm och ville hem. Så jäkla varmt idag! 

Ett snabbstopp på Ö&B fick det bli också och det gick förvånandssvärt smärtfritt! 😊 Båda barnen satt snällt och fint i kundvagnen.
En kik in i skoaffären bredvid blev det också, jag såg att de hade lagerutförsäljning. Elsa ville ha alla skor hon såg men vi kom ut därifrån tomhänta.

Båda somnade i bilen hem. Skönt för dom.

Resten av eftermiddagen var mest bara kaotisk. Stundvis ville jag inget hellre än att låsa in dom i varsit vadderat rum där dom varken kan bråka eller göra sig illa.
Elsa ska ju typ enbart åka rutschkana och klättra upp där hon ramlade igår. Jag är skitnojig nu efter det som hänt! Och den lilla damen kan ju inte gå! Hon springer ju bara överallt och har inte den bästa kontrollen över sina ben och fötter....

Albin fortsätter att vara "döv" och jag gör inget annat än härja på honom om ALLT och ge bannor. Vilket egentligen är helt lönlöst för han bryr sig ändå in. 

Pappan kom hem och vi åt mat. En stökig måltid idag igen tackvare den lille herrn i huset.
Vi var ute till det var dags att gå in. Dusch av barn, Bompa och sängen. Elsa somnade på tio minuter. 
Albin stökade endel hörde jag men nu har det varit tyst en bra stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0