Lördag loppis kalas

Idag vaknade vi upp till en sommardag. Vilken känsla! 😊
Förmiddagen spenderades ute och Elsa tog en tidig tupplur för att orka med eftermiddagens kalas. 

Klockan ett var vi bjudna till syssling Philips 5 årskalas. Vi kom iväg lite tidigare och hann stanna till på en loppis. Jag fyndade ett par vinterkängor till Albin för 10 kr! Och Albin hittade en liten bil han fastnade för och köpte den. Samt några nya böcker. 

Kalaset bjöd på fika och tårta och barnen lekte för glatta livet.
Albin hade köpt en varselgul "jobbarkeps" till födelsedagsbarnet. För egna pengar. 
Den kepsen la lillebrodern beslag på och vägrade ta av sig 😊 

Den bästa presenten han fått var en egen RIKTIG liten fyrhjuling! Ni må tro att Albin blev avis. "En sån måste vi ha", sa han flera gånger.
Och vilken lycka när han fick provköra den! 😊 Jätteduktig var han.
Såklart tyckte ju också Elsa att den var riktigt fin men hon nöjde sig med att bara provsitta den ett par gånger. 

Det var två trötta och griniga barn vi kom hem med framåt fyratiden. Lite mat i magen gjorde susen.
Farmor kom och lämnade tillbaka jycken.
Albin försvann ner till farfar när det närmade sig läggdags för de hade redan vid lunch kommit överrens om att käka lite ostbågar på kvällen.
Elsa somnade även ikväll helt på egenhand efter att pappan nattat henne. Visst var det gnälligt en stund men hon gav upp fort och somnade istället. Sedan upptäckte vi att hon kastat iväg sina nappar och somnat utan dem. Bra jobbat! 😊
Albin somnade som stock han också direkt efter en saga.

Jag var ut en runda på kvällen och grejade lite i växthuset bla.
Peter började arbetet med att få bort en av tallstubbarna på baksidan. En timme senare stod stubben i brand. Alla sätt är bra utom dom dåliga 😉

Nu har jag precis vinkat hejdå till Jessica. Hon skulle äntligen få hämta hem sin karl från jobb och sedan styra hem till dem igen. 

Nu ska jag stänga mina trötta ögon. Jag tog en powernap på mattan i vardagsrummet medan Albin kollade Bompa. Det var skönt och behövligt!

Imorgon väntar många timmar ute på vägen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0