Onsdag

Elsa och jag sparkade igång denna dag med att sälja iväg Albins gamla och gnagda spjälsäng. Det känns alltid lika bra att få tjäna några kronor på prylar som annars bara står och samlar damm här hemma 😊 
Sedan tog vi morgonrundan ner till M&M för att kolla till trädgården och vattna där det behövdes.
Tydligen kom det lite regn inatt för trappan var blöt imorse. Jag hörde dock inget, jag sov som en stock hela natten. Albin vaknade till vid tolvsnåret och kom in till oss, jag bar tillbaka honom in till hans rum och kröp ner bredvid. Vi båda somnade omgående och sov som stockar fram till tjugo i sju imorse när pappan stack in huvudet i rummet och talade om att de försovit sig och kommer komma försent till dagis 😊
Elsa sov äntligen bra hon också. Pappan tror att hon bara pep en gång under natten. Bra jobbat!

På Elsas schema för förmiddagen stod det tydligen toffeldiskning 😊

Hon var ordentligt trött, sliten och grinig. Det var såååå nära att hon somnade i vagnen under promenaden och det hade varit sååååå behövligt. Men istället blev det mest bara gnälligt och inget gjort innan det var dags för oss att åka till dagis. Hon lyckades somna de tre sista minutrarna på dit resan... 

På dagis fick vi höra att Albin ätit MASSOOOOOR med lunch, det var ju pannkakor! Och så hade han druckit dunderhonung i form av mjölk 😊
Den lille herrn gick faktiskt och la sig utan några större invändningar när vi kom hem och jag och Elsa åt lunch. 
Att få den lilla damen att sedan somna middag var en kamp men tillslut gav hon upp och även jag råkade ta en powernap upptäckte jag när jag vaknade tio minuter senare 😊
Albin kom ut från sitt rum då och hade vilar färdigt. I hans tycke. Han ville se film. Det är väl iallafall lite bättre vila än ingen alls och istället massa tjafs och bråk mellan honom om mig när vi båda är trötta och griniga.

Efter mellis gick vi ut och tog rundan förbi brevlådan. Idag satte jag båda ungarna i skrindan för att förhindra konflikter gällande att komma hem någon gång.
Sedan var det dags för middag och Albin fick för sig att han skulle vara med och knäcka ägg
och är han med ska ju också Elsa vara det såklart! Hon kan ju inte missa något 😉
Albin fick knäcka sitt ägg och ta hål på gulan. Ni må tro han var stolt att sedan äta sitt EGNA stekta ägg!

Efter middagen skrapade pappan två inbytta trisslotter och jag sa att vi kunde åka på en resa för vinstpengarna.
- Ja! Utbrast Albin. En cykelresa med cykelkärran! Haha! Han kräver inte så mycket än 😉
Hur som helst så blev det ingen vinst på lotterna men vi tog en cykeltur ändå. Ner till Isak och lånade hans stutsmatta 😊 Ganska snart insåg vi att det inte var någon jättebra idé att låta Elsa hoppa. Hon snubblade nästan omgående och slog hakan i fjäderskyddet! Tack och lov väldigt lindrigt. Vi är väldigt nervösa över att hon ska slå i sina tänder igen.
Vi åkte hemåt igen efter en liten stund och barnen tittade Bompa innan de la sig.
Albin slocknade så fort jag läst färdigt och lämnat hans rum.
Elsa däremot höll på att trilska fram till åtta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0