Söndag

I flera nätter har jag sovit som en kratta. Vaknar nästan en gång i timmen. Skitjobbigt! Beror nog på fullmånen troligtvis.
Inatt var samma visa och vid tre vaknar jag av Albin som nästan viskar "hjääälp" inifrån hans rum. Den första nattliga olyckan hade inträffat. Bra jobbat att det dröjde så länge! 😊
Han var halvt förkrossad när sängen var helt blöt och pyjamasen. Försökte förklara att det inte gör något, bara att bädda rent igen ju. Men nä, man ska inte bädda rent på natten tyckte han ❤️
Efter en dusch kröp vi ner i vår säng och lät hans säng stå obäddad 😊
Peter märkte inte ett smack av något. Albin somnade om rätt snabbt medan jag låg vaken. Det gick INTE att somna. Vid fyra började Elsa knorra och det eskalerade fort till illtjut. Hon fick komma över till vår säng efter att jag sparkat ut lättretliga pappan till soffan 😉
Där låg jag, Elsa och Albin ihop klämda på ena halvan av dubbelsängen medan andra halvan stod tom. Elsa klämde sig ner mellan mig och Albin och låg på halva brorsan men han sov så gott och märkte inte alls vilket oljud det var och hur trångt det blev. 
Och nu hade ju jag såklart ännu svårare att somna igen. Framåt sextiden tror jag det dröjde innan jag äntligen sov. Vaknade lite halvt när Albin vaknade och gick ut till pappan. Någon gång efter försvann också Elsa ut men det märkte jag inte. Hon kom istället in igen med jämna mellanrum och ville gosa eller visa någonting. 
Tillslut fick jag vara ifred och vaknade sedan vid niotiden, då hörde jag att farmor kommit och anslutit till frukostbordet. Sedan såg jag knappt skymten av barnen på hela förmiddagen 😊

Albin bjöd på sådär härligt trilskhumör på eftermiddagen idag igen. Han är helt hopplös. Jag bara tjatar och tjatar och gormar på honom. Fan vad tråkigt det är! 😞 

Förutom att härja på Albin hann jag med att greja massa ute idag också. Härligt!
Igår gjorde vi iordning rabatt runt lekstugan. Mestadels jordgubbar blir det och lite blommor. Såklart 😉 Blir fin fint! Albin är nöjd med jotdgubbsplantorna och längtar redan till nästa sommar så han kan plocka bär.

Elsa städade i lekstugan efter att brorsan varit där och slängt saker ut genom fönstrena

Efter middagen stoppade vi vilddjuren i badkaret, lite Bompa på det så somnade dom gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0