Sonens önskan= mammans lag

Albin har tjatat om att vi ska göra rabarbersaft halva sommaren. Fråga mig inte varför?
Jag är ju inget jättefan av att hålla på att safta, sylta, balta och kladda en massa i köket, men när min son önskar sig något så simpelt som saft så kan jag ju inte neka honom det.
Planen var förresten att göra flädersaft iår igen men från det att första blomklasen slog ut och till att busken var helt överblommad hann jag inte längre än att i enbart tanken köpa hem de ingredienser som behövdes. Så det blev ingen flädersaft iår. Synd! Fjolårets saft har nämligen gått åt som smör i solsken hos husets lille herre. 

Tillbaka till rabaersaften då!
Så sent som igår pratade Albin om rabarbersaft igen och jag slängde iväg ett tiggsms till de som jag vet har rabarber (vi har ju inga 😞). 
Idag när vi kom till dagis för att hämta Albin var det första han utbrast:
- Philips mamma har lagt MASSOR med rabarber på min hylla! 
Haha! Så nu finns ingen återvändo eller bortförklaring, nu måste jag koka ihop lite rabarbersaft till grabben ❤️


Förresten så älskar jag alla hans påhitt om ditt och datt ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0