Tisdag

Imorse ringde klockorna halv sex för hela familjen. Elsa höll låda igårkväll igen så vi kände oss lite slitna. Hon sov jättebra till tiotiden, då vaknade hon och var ledsen och totalt omöjlig att söva om i sin säng. Hon fick ligga hos oss men hon for bara runt som en propeller och när hon bara försökte smita ur sängen för att gå upp la pappan över henne till sin säng igen. INTE populärt! Oj! Så ledsen och förbannad hon var. Helt förtvivlad. Tillslut kunde jag inte höra henne så längre så hon fick komma tillbaka till vår säng. Tror nog klockan var efter tolv när vi äntligen somnat ordentligt.
Att inte Albin vaknade av allt kaos och oljud är helt obegripligt!

Alla utom Elsa åkte hemifrån vid halv sju imorse.
Elsa och farfar satt vid frukostbordet och hade det gott.
Jobba gick bra som vanligt och här hemma hade det också gått bra. Samt för Albin på dagis.
Elsa var helt slutkörd när jag och Albin kom hem framåt halv ett. Hon och farfar hade varit ute hela förmiddagen och hon var skitig från topp till tå med snoret rinnande under näsan 😊 Ätit hade hon dock inte gjort. Varken frukost eller lunch. Hon fick en flaska välling av mig när jag la henne och den sög hon i sig nästan allt av. Somnade gjorde hon på fem minuter ❤️
Vinbär hade de plockat och ätit en massa och hon hade tom. rullat sig i dom. Det syns på knubblåret 😊
Hon sov så gott i nästan två timmar, jag och Albin slappade i soffan under tiden. 

Efter mellis gick vi ut och Elsa hade vaknat på helt fel sida. Inget var bra och hon var fortfarande trött och troligtvis lite förkylningshängig.
Humör har hon! ❤️

Vi tog en runda med hunden.
Albin skulle dra med sig sin bil. Att han sparkar sig fram på den är väldigt sällsynt.
Givetvis slutade även denna promenad i gräl mellan mamma och son.... Han ville inte gå den vägen, han ville inte gå upp för backen, han var trött i benen och han var tvungen att stanna mitt i vägen. Bland annat.
Tack och lov kom farfar med bilen när vi äntligen nådde grusvägen så jag föreslog att Albin skulle åka med de sista hundra metrarna. Det gick hem hos herrn! 😊 Och Elsa ville ju såklart också haka på. Och vi kom äntligen hem! 
Vanligtvis tar den rundan förbi brevlådan  bara några minuter i vanlig promenadtakt men idag med en omständigt treåring tog det cirka fyrtiofem minuter....

Efter middagen trampade vi ner till sjön för ett dopp. Det var härligt! Kanske sista badet för iår? 😞
Elsa skulle absolut ha sina stövlar på sig när vi åkte hemifrån och när hon badat färdigt gick hon upp och tog på sig dem igen och började gå hemåt. Med puffarna på armarna och helt näck. Gullunge! ❤️

En kort stund Bompa när vi kom hem och sedan sängen för båda. Sedan halv åtta har båda snarkat så sött 😊 
 *peppar peppar* så har Elsa inte vaknat upp ledsen ännu. Vi hoppas att förkylning nått sin topp nu så hon kan börja pigga på sig igen.
Munnen ser iallafall väldigt mycket bättre ut redan idag! Läppen är bara lite svullen och såret syns knappt. Men hur det ser ut på insidan har jag inte lyckats se efter ordentligt idag. Hon är så himla tapper och tuff! ❤️


Inatt sägs det att det ska regna. Jag nästan önskar jag vaknar inatt och hör regnet utanför 😊 Så mysigt! När regnade sist egentligen? 
Det är mååååånga veckor sedan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0