Torsdag med bra avslut

Elsa och jag chillade här hemma hela förmiddagen. Vi plockade vinbär till saftkokeriet bla. Jag plockade och la i bunken medan Elsa åt nävvis med bär ur bunken.... 
Bra kvinna reder sig själv! 

Vi hämtade hem Albin från dagis och efter det satte kaostimmen igång.
Elsa sov bara en halvtimme när hon väl behagade somna... 

Vi tog en promenad runt hästhagarna på eftermiddagen och även den slutade i kaos. Jag tyckte dom kunde gå en bit när det var tungt att dra dem i skrindan i gruset men det tyckte inte Albin. Han var trött i benen och gick bara och härjade. Och givetvis smittar sådant humör av sig på den minsta också
Runt kom vi tillslut och när vi kom hem satte vi igång vattenspridaren. Efter en liten stund sprang Albin omkring som en galning och hade jättekul!
Elsa också men hon höll sig en bit ifrån. 

För första gången på hela veckan fick vi en lugn och harmonisk middagsstund tillsammans med två barn som åt med god aptit. Fiskpinnar med potatismos var hemligheten 😉
Sådant beteende belönas, så vi cyklade bort till Drömkåken och åt glass och lekte
Sedan hem. Snabbduschar, lite Bompa och sedan sängen.

Peter gav sig iväg ut på sjön med sin ena kusin när barnen lagt sig och jag satte igång att koka rabarbersaft. Med vinbär och mynta i. Det gick bra och resultatet blev bra det med. Vinbärssaft är ju inte min grej men tyckte väl det smakade helt ok ändå 😊



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0