Torsdagen

Elsa, jag och jycken startade även denna dag med en riktig morgonpromenad efter frukost. Skönt att röra på sig mer igen efter en slapp semester. 

Elsa envisades med att dra med sig Albins Hundis Hundis ut.
Han blev härligt dammig av att bli dragen ute på grusvägen....

Vi var ute hela förmiddagen innan vi styrde bilen mot dagis.

Just när vi ska lämna dagis upptäcker jag att Albin har något bak i byxan.
- Jag gjorde det innan vi gick in och åt mat. Säger han.
Morrr! Sa mamman! Och inte heller fick jag byta brallor på honom.
- Det gör vi hemma mamma. Beordrade ungen.
Alltså himla unge! Vad trött jag blir.

På vägen hem sitter jag och petar på Elsa hela tiden för att hon inte ska somna och där bak sitter Albin och gäspar på löpandeband. 

Väl hemma blir det ett jäkla liv. Elsa lyckades ju såklart somna på den lilla biten nerifrån byn och hem hit och var en riktig liten surpuppa sedan.
Albin levde apa i hallen. Han tog av sig ena skon men helt plötsligt kunde han inte ta av sig den andra och stod bara och skrek. Jag lät honom stå där. Kunde han ta av sig den ena kan han ju ta av sig den andra också tycker man.
Sedan kom han på att han var kissnödig och det övergick snabbt till akutakutkissnödig men inte sjutton tog han av sig skon iallafall.
Det slutade med att han kissade på sig. I sina nya springskor som han använt enbart TRE gånger.... 
Mamman tappade tålamodet och slängde in honom i duschen. Tvagning både bak och fram.
Sedan tvångssatte jag honom på toan, hämtade tre böcker och beordrade honom att sitta kvar tills han åstadkommit resultat.
En kvart senare är han ett halvkilo lättare, lugnare och gladare och mamma har samlat sig lite 😊
Varför ska det vara så svårt att gå på toa?!?!?!
Albin stupade i säng och sov inom tre minuter. Det tar på krafterna att komma tillbaka till dagis efter sommarlovet.

Elsa då?
Jo hon låg och gormade i sängen i över en timme efter att vi kommit hem. Hur svårt ska det vara att låta sig somna när man är så trött att man inte vet vad man heter?! 

Albin väckte jag tillslut och eftersom han var så duktig på toaletten tillslut så plockade jag fram hans nya bilmatta igen och han blev överlycklig och började köra med en gång! ❤️
Mattan är H&Ms senaste och jag lyckades hinna beställa hem en förra veckan innan de tog helt slut. Väldigt poppis matta.
Albin har ju egentligen redan en stor bilmatta men jag är inte nöjd med den på hans rum. Jag tycker inte den gör sig där och rummet känns så rörigt med den på golvet.
Den nya smälter in bättre och det lilla rummet känns mer harmoniskt 😊 Men vi får väl se hur länge den får ligga kvar, om han hädan efter lyckas hålla brallorna rena.

Efter mellis och när Elsa vaknade gick vi ut och båda barnen var hyfsat hanterliga igen 😉 

Middagen bestod av håriga korvar till barnen 😊
Eller korvar med ormar i som Albin sa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0