Tvätten

Jag har ingenting emot att sortera, plocka i och ur maskinen och torktumlaren, hänga och vika tvätten (kontrollbehovet) men sedan tar det stopp. Att få upp den rena och vikta tvätten och sortera in eländet på sina rätta platser i skåp och lådor är jag usel på! Såååå tråååååkig syssla! 

Såhär ser det ut nere i tvättstugan just nu:
MASSOR att ta hand om! 
Delar av högarna med mina och Peters kläder har nog legat där nere uppemot tre veckor säkerligen (börjar bli dags för omtvätt efter de legat och blivit dammiga 😉)! Barnens kläder är det mer rulians på, så de har nog hunnit tvättats och använts säkert tre gånger under den tiden 😊


För några dagar sedan var Albins shortslåda tom när pappan skulle klä honom. Det ligger rena nere i tvättstugan sa jag åt honom och han gick ner för att hämta. Och vad kom han upp med då? 
Jo ETT par rena shorts!!! 
Alltså passar man inte på att plocka upp något mer när man ändå är nere och berget är enormt? 
Det gör iallafall jag, men tydligen inte tillräckligt ändå eftersom berget inte krymper 😊

Skärpning!

Jag ser framemot när barnen är så pass stora att de själva klarar att gå ner och hämta upp sin rena tvätt själva! 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0