Varma lördag

Som sagt, imorse såg Albin till att vi vaknade med tuppen. Och inatt stökade han också. Tjugo över tolv vaknade han och vrålade, växtvärk i benen igen. Peter tog hand om honom medan jag höll hand med Elsa. Hon vaknade ju såklart av allt oljud. Och jag trodde klockan var framåt morgontimmen men det visade sig att jag knappt hunnit sova en timme.

Tröskandet fortsatte idag och vi satt på första parkett 😉
Albin var bra sugen på att åka med igen men tyckte att de kunde få tröska ifred idag och han nöjde sig med att sitta och titta på, samt köra med sin egna lilla tröska som är likadan som den stora 😊

Barnen humör var svajigt hela förmiddagen och vid elva fixade vi lunch för att sedan stoppa surbullarna i säng.
Elsa somna förvånandsvärt lätt men vaknade upp ett par gånger också därefter.
Albin höll på att stöka och ville inte alls vila. Han kom upp typ sju hundra gånger innan han tillslut gav upp och däckade och sov som en gris.

Vid halv två for pappan till jobbet. Tråkigt! 😞 
Jag hann hänga tvätt och starta en ny maskin innan Albin vaknade, tätt följt av Elsa.

Efter mellisintag packade jag in barn och badkläder i cykelkärran och trampade ner till Isak. Han hade en kompis med sig ut denna helg och båda barnen blev blyga. Albin vågade iallafall hoppa studsmatta med dem men Elsa klängde mest bara på mig. 
Vi bestämde att vi skulle gå ner och bada (själv går jag inte och badar i sjön med båda barnen. Omöjligt att hålla koll på dem båda) och när jag reser mig upp från gräsmattan ser jag att min fot är fullkomligt full med småsmåsmå fästingbebisar!!! Jag har alltså lyckats sätta mig i ett fästingbo!!! Fy så äckligt! Turligt nog låg vattenslangen precis intill så jag spolade av mig de små rackarna och ett bad i sjön skulle verkligen passa bra, men när båda barnen fått på sig sina badkläder inser jag att jag missade packa ner mina bikinibyxor! Gah!!! Och inga bra badtrosor hade typiskt nog inte på mig 😞 Så det blev inget helbad för mig. Men barnen badade och njöt 😊 Elsa vill helst mest bara ränna fram och tillbaka på bryggan... 
Albin följde med Isak upp till dom igen när vi badat färdigt och strax efter gick också jag och Elsa. Vi stannade kvar och lekte lite och fick lite fika innan Peter ringde och frågade vart vi var? Han hade redan kommit hem från jobbet igen. Vi cyklade hemåt och började grilla middag.
Idag åt Albin bra igen och vi belönade oss med glass till efterrätt. Elsa åt inget vidare, utan stökade mest bara men hon fick ändå glass 😉

Poolbad efter maten och sedan Bompa och en dag försent fredagsgott.
Ja Albin har väl inte skött sig exemplariskt idag heller men ett par gånger har vi iallafall lyckats avleda honom eller fått respons på uppmaningarna. (Han är verkligen hopplös just nu 😞)
Två nybadingar som värmer sig lite i sista kvällssolen ❤️

Ikväll fick Elsa alvedon i förebyggande syfte innan hon la sig och nattningen tog inte ens en timme för pappan!
Albin, som ju sovit middag, satt uppe lite längre och somnade utan problem efter en bok framåt åttatiden. Fantastiskt! 😊


Peter har varit en riktig handyman idag! 😉
I förmiddags efter att Elsa tappat ett glas i gruset preciiiis nedanför trappan satt han på huk och dammsög grusgången i jakt på alla yttepyttesmå glasskärvor
Och när vi inte hade tillräckligt med tändvätska kvar till att få ordentlig fjutt på grillen hämtade han varmluftpistolen och blåste igång en fin glödbädd.

Han är allt bra att ha ibland 😉❤️ 


Nu ska jag sova! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0