Hemska vintersjuka

Idag fick jag höra på dagis att de skickat hem en unge med oroväckande lös avföring. Jag fick också höra att Elsa varit på gränsen till detsamma.... Hua!!! 
Ingen kräksjuka tack! Men med vår sjuktur hittills så ger jag mig den på att vi inte slipper undan den. 

Jag och barnen proppade i oss vitpepparkorn i eftermiddags för att skydda oss 😊
Gott tyckte Elsa och satt och gnagde på dom 😊 

Jag tror mer på att Elsas lite lösa mage beror på tänder. Tror inte på någon kräksjuka. Inte nu iaf.

Däremot har fyra riktigt röda prickar dykt upp i hennes ansikte från igår. Ser precis ut som finnar. Bara i ansiktet, ingen annanstans på kroppen. Vattkoppor skulle jag däremot nästan välkomna med öppna armar. Vill liksom få det avklarat medan de är små. Fast dessa prickar är nog inte vattkoppor, min vilda gissning är att de beror på jordgubbarna jag bladade i smoothisen vi åt igår. Inte för att hon reagerat på det tidigare, men det är det enda jag kan komma på 😊 
Eller också börjar hon få finnar tidigt helt enkelt 😉 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hon kan få en lindrig variant av någon barnsjukdom som inte bryter ut riktigt tydligt pga vaccination. Ibland kommer svårtydda prickar och då är bara att avvakta och se.

2015-12-02 @ 07:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0