I måndags

I måndags var jag och barnen i behov av lite miljöombyte efter en helg med sjukdom och hemmahäng, så direkt efter frukosten styrde vi in mot staden för lite julklappsinköp och mathandling.
Åtta minus var det ute och när vi höll på att klä på oss insåg jag att Elsa inte äger  någon vinterjacka! Fick bli flera lager tröjor under skaljackan. Och dessutom vet jag att hon kommer få en i julklapp 😉

Dom skötte sig exemplariskt båda två! ❤️ Det är ju ganska meckigt och tålamodsprövande när affärerna man ska till ligger utspridda och man måste ta bilen emellan och packa in och ur oss i bilen flera gånger. 
På biltema mutade/belönade jag dom med en fika 😊
Innan vi åkte hemåt veckohandlade vi också. 

Ute var det helt fantastiskt väder med sol, minusgrader och knastrande vitt av lite snö och frost ❤️ Synd att vi spenderade förmiddagen i affärer 😔

Elsa slocknade i bilen hem och jag brydde mig inte om att försöka hålla henne vaken.
Vi var hemma vid ett, åt lunch och klädde sedan på oss igen för att hinna ut och ta del av solen.
Elsa tjurade som vanligt när vi försökte gå en liten runda. Hopplös är hon! Och ännu surare blev hon när hon insåg att sandlådan var helt frusen...
När vi började frysa gick vi in och satte igång en film.
Elsa som bara sovit en kvart middag kröp upp i soffan och mös tillsammans med sin kundvagn. Hihi! Gosigt 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0