I söndags

Min tur att slippa gå upp på morgonen. Underbart! Lite efter nio masade jag mig upp tillslut. Vet inte om man kan kalla det sovmorgon egentligen då Elsa kom in och bl.a. pussade mig titt som tätt 😉 

Vi var ute hela förmiddagen och det var så skönt. Känns som vi/jag knappt varit ute ordentligt på två veckor! 😔
Vi fixade med ljusslingorna ute. Lekstugan lyser nu så fint! 
Vi hade fått höra att de gallrat i dikena upp i skogen på andra sidan sjön så vi åkte dit i hopp om att hitta några sjyssta granar liggandes. Det gjorde vi! Två styckna kom vi hem med, plus lite tallris. 
En adventsgran på framsidan och en utanför lekstugan 😊

Det började regna när vi kom hem igen så vi gick in och grejade lunch istället. Jag åt lite snabbt och drog sedan iväg och jobbade mitt fredagspass. Knappt två timmar senare var jag hemma igen, Elsa sov och Albin låg på soffan och kollade diverse klipp på youtube i sällskap med en slumrande pappa bredvid.

Vi fikade och skyndade oss ut för att fixa den sista belysningen ute innan det blev för mörkt. 
Det hann bli kolsvart men fint blev det 😊

Pappan stod för middagen idag 😉
Barnen har i stort sett slutat äta. Frukost äter de som myror och likaså lunchen. Eftermiddagsfikat/mellis brukar slinka ner hyfsat medan middagen knappt rörs alls. Jag förstår inte vad de lever av?
Elsas kvällsvälling har vi halverat till ca. 100 ml. i hopp om ökad aptit dagtid. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0