Jobba jobba

En lång dag till ända.
Fan så svårt det var att komma ur sängen vid sex imorse. Elsa låg hos oss under natten och man sover ju inte det bästa man kan då. Men hon sov gott! 😊

Jag började dagen med mitt vanliga tisdagsjobb vid sju imorse.
Möttes av en julklapp i skrubben!
Min tredje jobbjulklapp detta år! Kul att man är uppskattad 😊

Slängde i mig en lunch från Donkendriven. Svängde förbi en snabbis vid ö&b. Jisses vad folk! Åkte därifrån utan den ena av de två saker jag åkte dit för. Smartskaft! 

Klockan tolv infann jag mig på dagens andra jobb.
Min ena chef ringde igår och frågade om jag inte kunde hjälpa henne på ett ställe och eftersom jag förlorar ganska många jobbtimmar nu i mellandagarna när mina kunder har helt eller delvis stängt, så får jag passa på att skrapa ihop lite extratimmar nu när det erbjuds. 

Tre timmar senare var vi färdiga och jag styrde tillbaka in till staden för dagens tredje jobb- hjälpa till i blomsterbutiken lite igen. Det är ju årets mest galna tid nu dessa dagar för den branschen. Vilket högtryck!

Strax efter sju var jag hemma. Rätt trött.
Albin hade precis lagt sig men hörde att jag kom och tassade ut till mig i hallen och gav mig en puss och kram ❤️
Elsa låg och gormade inne i sin säng, pappan fick slutföra den biten för jag var så jävla hungrig. 

Vi slog in de resterande klapparna. Eller nästan iaf. Pappret tog slut såklart! Måste köpa mer imorgon. 

Vi gjorde oss varsin skinkmacka. Årets första! Gott!
Elsa började knorra igen och kunde inte somna om. Hon fick komma upp och sitta med oss i soffan en stund.
Hon är så fruktansvärt täppt och svullen i ögonen. Lilla gumman ❤️
Nu har hon och jag bäddat ner oss i vår säng och hon snarkar gott. 
Peter snarkar ute på soffan.

Imorgon väntar ännu en jobbdag med lite mer extratimmar. 
Eftermiddagen och kvällen får ägnas åt städ, klä gran, slå in sista klapparna och försöka få det lite mer juligt här hemma. 
När får man vila sig lite då?! 

Farmor och farfar har barnen imorgon också, precis som idag. Och på eftermiddagen kommer mormor och morfar också! Jippie! 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0