Från i lördags

Efter frukosten satte jag en saffransdeg på jäsning och medan den jäste gick vi ut allihopa. Vi tog en promenad och hjälptes därefter åt med att köra in ved innan vi gick in och bakade lussekatter.
Båda barnen är riktigt duktiga att hantera deg. De kavlar, knådar och rullar 😊 Pappan satt faktiskt också med och gjorde några katter. Även han hade talang!

När Elsa la sig för tupplur efter lunch åkte jag och Albin iväg för att hämta ut två paket. Han fick köpa sig en liten tablettask till lördagsgodis och han var sååå nöjd ❤️

Till eftermiddagsfikat provsmakade vi våra bakverk och bjöd in farfar på provsmak också. 

Mitt humör gjorde ett störtdyk under eftermiddagen och efter middagen la jag mig ner på kökssoffan och råkade somna medan Peter fixade med disken. 
Det var en behövlig tupplur för resten av kvällen kändes det lite bättre 😊
Dagens paketkalender innehöll en film- Lejonkungen, och den ville Albin snabbt få igång och titta på. 
Mycket bra och spännande film men tröttheten tog överhand och han klarade inte se hela, det blev att säga godnatt ganska tidigt istället 😊
Elsa hade inte tålamod att sitta och titta några längre stunder så hon grejade med lite annat samtidigt 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0