Måndag med humör

Albin slog alla sina tidigare rekord i eftermiddags! Sablarns vilken omgång han gav sin pappa. Haha! Det slog gnistor från dem båda.
Albin flippade ur helt efter att pappan kom hem från jobbet. Han for omkring som en flipperkula här hemma och förde en massa ljud. Tillsägelserna tycktes aldrig nå hans öron och tillslut beordrades han rumsarrest. Lättare sagt än gjort. Ungen var helt rabiat och hade inga som helst planer på att stanna kvar inne på sitt rum.
Pappan föste tillbaka honom otaliga gånger och tålamodet tröt mer och mer.
Så skönt att det inte var jag som fick ta fighten som omväxling 😊
Albin vrålade och skrek som aldrig förr. 
Han fick inte vara med oss att äta. Pappan plockade ut alla hans leksaker från rummet och "slängde dem i soptunnan".
Efter närmare en timmes härj förblev äntligen hans dörr stängd och det blev tyst. 
När vi ätit färdigt var han välkommen ut och äta sin mat. Själv. 
Han satt faktiskt kvar vid bordet nästan helt perfekt och åt bättre än de senaste dagarna. 
Sedan blev det dusch och bums i säng. Klockan var bara sex! 
Albin tokslocknade på stört efter en bok. Elsa var också helt slut men hade ändå vääääldigt svårt att somna. Efter en timme var hon fortfarande vaken. Jag satt och höll handen och inom tio minuter sov hon. En kvart senare var hon vaken igen.... Hon fick komma upp, äta en nattmacka och sedan lägga sig igen och då somnade hon nästan genast ❤️

Annars har dagen varit riktigt lugn och behaglig. Jag och barnen har varit hemma. De bjöd tom. på lite sovmorgon imorse! Båda vaknade när pappan åkte till jobbet men till min stora förvåning somnade vi nog alla om inne i vår säng för när jag vaknade till igen var klockan åtta och jag hade fortfarande ett barn på varje sida om mig ❤️ 

Efter frukost gick vi ut. Planen var en liiiiten promenad men vi kom inte längre än till grushögen, tio meter från uppfarten. Då hade redan båda barnen vänt taggarna utåt och bara fjompade sig. Kul....
Vi var ute till lite efter elva och vi hann med några till dispyter 😉 Det var mest Elsa som var sur som en citron.

Elsa la sig efter lunchen och Albin satte jag framför en film. Där satt han i över två timmar och tittade först på Lejonkungen och lite Pippi innan Elsa vaknade och vi gjorde smoothie till mellis. 

Efter mellis hade Albin bråttom ner till farfar. Till stor besvikelse var dörren låst när han kom ner och ingen farfar hemma. Albin skulle då sitta ute på trappan och vänta. Haha! Utan ytterkläder och i blåsten och mörkret. Jag lyckades lura in honom och fick honom till att sitta inne i hallen och vänta istället 😉

Elsa satt och drällde med vatten i godan ro medan jag styrde med middagen.

Albin hann aldrig gå ner till farfar när han väl kom hem, pappan hann före och då brakade ju hekvetet löst 😉 

Nu har vår älskade lille 3,5 åring sovit som en stock hela kvällen. Det måste vara tack vare pyjamas byxorna han har på sig! Han är nämligen inne i en rosa period, rosa är hans favoritfärg och han avundas allt rosa Elsa har, medan han inte har något. Jo! Ett rosa glas förresten! 😊 Men efter duschen idag hittade han ett par rosarandiga pyjamasbyxor som egentligen var tänkta till Elsa men han hade tur att de var stora nog till honom istället.
Givetvis blev Elsa förbannad när hon fick en leopardmönstrad pyjamas på sig istället..... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0