Piggelin

Jag kom hem vid halv ett idag från mina jobb och möttes av ett nydammsuget hem! Inte var dag. Farmor och barnen hade varit flitiga 😊

Jag kände mig som en trasa efter jobbet och la mig en stund på soffan medan farmor tog med sig barnen ut. Jag blev inte liggande där mer än en kvart innan jag tog mig i kragen och klädde på mig och gick ut jag med. Det var uppfriskande! Hinner ju aldrig vara ute längre nästan 😔 
Peter nämnde igår att det behövdes köra in ved så jag körde in några skottkärrslass. Sedan la Elsa en laddning i blöjan och vi var tvungna att gå in och byta och orkade inte klä på oss för att gå ut igen. Barnen hann iallafall vara ute 1 1/2 timme ungefär. Mer än på hela veckan!

Vi tog oss en fika och sedan fick jag ett ryck och började plocka och städa. Barnen hjälpte också till väldigt bra och röjde upp bland leksaker och städa bort kojan de byggt inne på Albins rum tidigare under dagen. 
Vi hade det riktigt lugnt och fint tillsammans och riktigt samarbetade för en gångs skull ❤️

Pappan kom hem och vi åt. Jag lyckades steka två helt perfekta entrecote! 😊
Efter maten öppnade vi paketkalendern och den innehöll varsin ny tandborste. Märkligt nog riktigt uppskattat.
Sedan körde vi disco för hela slanten innan bompa åkte på och fredagsgottet fram. 
Kvart över sju sov båda barnen och de somnade ovaggade och utan massa oljud. 

Jag har varit helt förskräckligt pigg hela eftermiddage och kvällen och haft massa energi. När barnen lagt sig gick jag ner och sydde lite. Kul! 
Något som inte var lika kul var när min telefon helt plötsligt var död. Stendöd 😔 Fan alltså!!! Tur iallafall att jag hade min gamla kvar och att sim-kortet är samma, så jag slipper gå lurlös. Men några bilder från dagen kan jag inte bjuda på med andra ord 😔

Nu sova! 
Peter ligget och sover ute på soffan. Vi har knappt sagt ett ord till varandra ikväll, han har mest legat och sovit. Bortsett från när han gick ut med hunden. 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det blir vändning på måndag (vintersolståndet) - denna mörka och jobbiga tid är snart över och dagarna blir ljusare och trevligare. Jag ser redan fram mot allt roligt vi skall ha :-D

2015-12-19 @ 21:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0