I söndags. Andra advent.

Dagen startades ju med att pappan åkte iväg för att jobba större delen av dagen. Skittråkigt enligt oss andra! 😔
Vi började dagen med att ta en ordentlig promenad. Dock kunde vi inte gå så långt som var tänkt eftersom toppen av en avblåst tall hängde i telefonledningen och dinglade över vägen
Och som alla vet ska man inte gå under nerfallna träd 😉
Vi vände och gick tillbaka hem istället.

Om jag minns rätt så gick vi in igen direkt när vi kommit hem för det var fortsatt blåsigt ute.
Albin var nere hos farfar ända till eftermiddagen och under den tiden sov Elsa middag i lugn och ro och jag plockade och grejade, städade lite och tvättade.

Albin och farfar kom lagom när jag blev sugen på eftermiddagsfika så vi fikade ihop och tände andra ljuset i adventsljusstaken. Elsa tyckte det var på tiden! Hon tyckte nämligen det var väldigt frustrerande att vi bara tände ETT ynka ljus av fyra på första advent😉

Lagom till middagen kom pappan hem! ❤️
Middagen blev en flopp. Ingen av barnen åt, trots att chiliconcarne brukar vara ett säkert kort. 
Jag har för mig att resterande tid av kvällen var stökig och bråkig och att det blev en tidig nattning för båda barnen.
Vi är inne i en riktigt stökig period just nu..., 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0