Tisdag

Efter två veckors sjukstuga drog vi igång en helt vanlig efterlängtad vecka igen! 
Elsa såg framemot att åka till dagis medan Albins inställning inte var lika positiv kvällen innan. 
- jag vill hellre vara hemma, det är skönare. Det är tråkigt på dagis. Påstod han.
Men på morgonen var han ändå förväntansfull att åka och få äta frukost på dagis 😊

Både Peter och jag undrade hur lämningen skulle gå, efter två veckors uppehåll, men det var inga problem alls! Så duktiga! ❤️

Jag hämtade två gladisar vid tolv och fick släpa med mig dom ut i kapprummet.
Albin hade pärlat halsband till sig själv, till mig och ett till Elsa! 😊

Elsa sov middag här hemma medan jag och Albin låg på soffan med film. Orkar inte längre tjafsa med han om att vila på riktigt.

Vi skyndade oss att äta mellis så vi hann ut innan det blev kolsvart. Vi hann nästan. Vi gick en liten promenad i dunklet
Mina små Michelingubbar 😊 Elsas overall är i största laget ännu. Hon blir nästan lika bred som hög när hon har den på sig. Stackare. Inte lätt att röra sig klädd så, men hon klagar inte. 

Barnen slank in till farfar och jag lagade middag. Eller var det bara Albin som var hos farfar? Jag minns inte.... 

Efter maten presenterade vi barnen inför årets paketkalender.
Det är ett paket per dag och innehållet varierar mellan att vara varsin sak eller en gemensam och de får turas om att öppna varannan dag.
Igår bestämde Albin att Elsa skulle öppna. Innehållet var varsin Pixibok. Föga poppis. Albin skulle absolut öppna ett till EGET paket och slängde sin bok på golvet. Tacksamt 😉 Elsa blev glad iallafall och gnagde på sin bok 😊

Kvart i sju var det dags för premiären av julkalendern på tvn. Väldigt sen tid enligt oss! Ofta har båda barnen redan lagt sig då eller är påväg till sängen. 
Hur som helst så tycker både Albin och jag att det faktiskt är en riktigt intressant kalender i år! Lärorik och inte massa trams och hittepå som det annars brukar vara.

Jag fick dagen till ära äntligen tillbaka mitt luktsinne!!! Över en vecka har jag gått så gott som luktlös och har inte kunnat njuta av mina hyacinter som slagit ut
Men nu känner jag doften direkt när jag öppnar ytterdörren och kommer hem! Fantastiskt ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0