Återhämtning

Lugn ta-igen-oss-dag här hos oss idag. 
Elsa sov närmare två timmar i förmiddags ute på trappan. Jag trodde aldrig det skulle funka för det kommer riktiga vindbyar titt som tätt och hela huset knakar men Elsa märkte inget 😊
Albin och jag slöade i soffan med bilarfilmen.
Han är ganska slö idag. Leker en liten stund med något men tappar fort intresset och koncentrationen. Filmen satt han stilla och såg nästan hela. 
Nästan en hel rostad macka åt han faktiskt till frukost och sedan en halv banan till mellis.
När det blev dags för Elsalunch frågade jag vad Albin ville ha men han visste inte riktigt och inget jag föreslog föll honom i smaken. En bulle kunde han tänka sig men den smakade han inte ens på. En pinnglass slank tillslut ner med nöd och näppe iallafall. Och att dricka vill han enbart ha vatten och det dricker han rätt mycket faktiskt. Men iom. att han knappt äter eller dricker annat än vatten är det väldigt svårt att få i honom magmedicinen. Han tar den ju inte frivilligt. Den är ju nästan helt smaklös men det är svårt ändå. Jag försöker blanda i lite av pulvret i smyg i det mesta jag erbjuder honom så lite får han väl i sig men långt ifrån så stor mängd som han borde 😞 

Nu sover båda barnen. 
Albin har sovit en timme nu och faktiskt att det kom lite nummer två i blöjan förut!!! Inte mycket men ändå helt spontant. Bra!!! 😊 
Albin har även han börjat snora mera idag stackarn. Förkyld på det här också!
Elsa är också fortsatt snorig men inte speciellt påverkad mer än lite tröttare. 

Gåvagnen är bäst just nu! Skitkul tycker hon 😊 Och hon har tom. kommit på hur man vänder och svänger när man kört fast! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0