Bad, pulka och glass

Simhallen för mig och Elsa i förmiddags. Hon hängde mest som en apa runt halsen på mig. Lyckades få henne till att dyka några gånger iallafall och det gick jättebra! Inte en enda kallsup idag! Två dyk från kanten, ett på flytkorven, ett från rutschkanan på mage och ett från simfröken till mig. Duktig tjej 😊 
Sov gott ute i solen efter lite lunch i magen. 
Och jag lyckades få Albin att kissa i toaletten i eftermiddags! En bragd! 😊 I helgen skaffade vi oss en sådan där barntoaring i förhoppning om att han hellre kan tänka sig sitta på vanliga toan istället för pottan. Pottan sitter han ju helst inte frivilligt på. Men nä, likadant med toan visade sig och vi har bara fått honom till att sitta där ett par gånger och då oftast nästan med tvång. 
Idag efter att jag väckte honom efter middagsvilan bar jag ut honom till toan och satte honom på stolen. Givetvis under protest. Samtidigt bytte jag blöja på Elsa. Gnäll och grin från grabben men helt plötsligt började skvala i toan! SEGER!!!  Vi blev lika glada båda två 😊 Sedan ville han istället inte gå därifrån eftersom det inte kom något bajs.

Vi gick ut efter eftermiddagsmellis. Åkte ett varv med pulkorna, skottade lite snö och Elsa började utforska livet ute på riktigt. Hon klättrade hela trappan upp flera gånger, kröp i snön och utforskade sin lekstuga för första gången
Albin tyckte vi hade för lite snö på trappan så han skottade dit lite. Duktig grabb 😉

Peter kom hem med nya tvättmaskinen! Nu ska jag plugga manualboken och sedan sätta tänderna i tvättberget. 
Det har faktiskt varit riktigt skönt att inte "kunna" tvätta och bara låta smutskläderna läggas på hög 😊 

När de fått in maskinen och ställt den på plats firade vi med varsin glass. En försenad efterrätt efter att båda barnen ätit jättebra med middag! Falukorv och blomkålsmos är grejer det 😊 


Aaa just det! Albin fick på sig sina byxor helt själv idag också! 
Det tar sig. Sakta men säkert.
"Det är lite srårt/svårt utan dig mamma" sa han när han kämpade 😊 Gullunge ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0