Gnällspik

Fy sjutton vilken gnällig eftermiddag vi hade här idag! Elsa sov inte mer än tjugo minuter på hela dagen så hon var förskräckligt trött och grinig. Vi var ute på eftermiddagen och min plan var att hon skulle ta tillfället i akt och somna i vagnen. Men nä, det tyckte inte hon. Först gick vi en runda med jycken och efter det gungade och vaggade jag vagn allt vad jag förmådde innan jag var tvungen att gå in och dra igång middagslagningen. Det är banne mig inte lätt att försöka laga mat när man har en grinig bebis runt fötterna och klängandes i benen. Gnäll, gnäll och gnäll! 
Maten tystade tillslut hennes mun men när den var uppäten satte det igång igen. Fyllde på med mer mat och det blev tyst igen. En stund 😊 

Peter stoppade båda barnen i ett bad och jag passade på att ta dagens första "rast". Efter att jag sorterat närmare hundra kilo tvätt och satt igång en maskin. (Sprillans ny tvättmaskin luktar inte gott när man börjar använda den.) 
Badet gjorde susen på barnen och det var två glada och rena små skitar som kom ut ur badrummet. 

Idag nattade jag Elsa. Det började såklart med ramaskri när vi gick in i sovrummet och påbörjade proceduren. Och hon hade inga planer på att försöka  sova. Vällingen har hon ju total dissat i en vecka så jag erbjöd den inte ens idag. Hon har ju bara blivit flyförbannad så fort man plockat fram flaskan. Men tillslut provade jag om hon ville ha och märkligt nog sög hon i sig allt i ett nafs och hade säkerligen inte tackat nej till en skvätt till. Sedan somnade hon som en klubbad säl och sov utan ett pip i över två timmar 😊 
Nu vaknade hon till nyss men har somnat om igen. Ska försöka lägga över henne i spjälsängen.


Farfar håller på att rensa och tömma gammelfarmors lägenhet nu när hon flyttat till hemmet. Idag kom han hem med ett förkläde till mig...
Jo man tackar. Riktig hemmafru. Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0