Godmorgon

Allt annat en lugn och fridfull frukoststund här nu. Elsa skriker så fönsterrutorna snart går i kras.


Senaste tiden är det standard att bråka vid frukost. Hon håller på så ända till hon får en liten smörgåsbit serverad. Gröten äter hon knappt längre alls. Jag gillar inte det! Först gröt och sedan smörgås är min melodi. Då vet jag att hon fullt upp magen ordentligt. Och det har inte varit några protester förut.
Men idag ger jag mig inte. Vi har tid och ingen som störs. Så nu har hon suttit i ungefär en halvtimme och gastat. Hon måste ju tröttna någon gång tänker jag. Man kan inte alltid få som man vill.
Igår satt stackars Albin och väntade på sin frukostsmörgås och bara tittade på bråkElsan. 



Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Oj, oj, vilken liten surbulle! Vem vinner? (mormor kommer och tröstar)

2015-02-10 @ 09:40:00
Postat av: Farmor

Lilla gumman, vad jobbigt det ser ur :-/. Vad skall stackars Mamma göra? Hon blir ju olycklig också... :-(

2015-02-11 @ 19:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0