Hemsk inledning av helgen

Idag har både jag och Albin en riktig dratäcketöverhuvudetdag. 
Han vaknade redan vid halv sex imorse och kom in till oss och la sig tillrätta i sängen. Elsa vaknade. 
När pappan gick upp följde Albin med och satte sig i soffan med Barnkanalen som sällskap. 
Faktiskt att jag lyckades få Elsa till att somna om det var bra! Jag slumrade lite också och vaknade sedan framåt åtta! Albin satt fortfarande tyst som en liten mus i soffan. 

Vi klarade av allt morgonfix väldigt smärtfritt men efter frukosten vände Albin fullständigt. Jisses alltså. Ut kom vi tillslut och numer är jag väldigt hård på att han SKA försöka klä sig själv. Och det går framåt! 😊 Byxor klarar han galant. Ytterkläderna är jobbiga och jag förstår honom. Men han ska försöka. Idag ville han ha en mindre overall för hans var så stor och svår. Lille gubben <3 
Vi tog en promenad. Nu när det är fruset ute går det bra med ståbrädan igen och den medför minimalt med tjafs.
Farfar och Göte började fälla mer träd på andra sidan åsen så vi stannade och tittade lite. Men Albin ville hem till sin såg och såga han också 😊 Sedan tog humöret slut igen. Efter lite mer än en timme ute mutade in surbullen genom att föreslå film. Det gick bra. Dock raserades allt igen när jag inte fick igång  dvdn och titta på något annat på tvn var bara så fel som det kunde bli så han satt och grät i soffan. 
Jag har frågat om han inte mår bra, att det är därför han är på så uselt humör men jag får inget vettigt svar. Han ylar bara efter pappa. Jag tycker han kändes lite varm men jag vet inte. 

Elsa däremot har varit väldans tillfreds och nöjd hela förmiddagen. Ute låg hon i vagnen och klippte med ögonen men somnade aldrig. Inne lekte och plockade hon med sitt medan jag och Albin härjade på varandra. 

Nu är det faktiskt coollugnt i huset. Båda barnen har somnat efter lunchen. 
Men nu vaknade Elsa där ute i vagnen. Ska skynda att försöka söva om!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0