Kompisträff och pyssel

I förmiddags hade vi bestämt träff med Molly, hennes mamma och lillasyster på öppna förskolan. Det är nästan exakt två år sedan vi var där sist med våra stora 😊
Besöket blev lyckat, barnen hade skoj.
Albin hittade massvis med bilar att leka med och Elsa hittade en gunghäst som hon gungande allt vad hon orkade. Inte så noga att man måste sitta på den 😊
Vi åt lunch där och sedan åkte vi hem.
Elsa var på toppen humör hela tiden när vi var iväg men när vi kom hem blev hon sitt sura jag igen. Jag fick henne tillslut att somna middag iallafall. Och likaså Albin.

På eftermiddagen tyckte jag vi kunde pyssla lite. 
Albin har inget större intresse för att pyssla tyvärr. Ibland får han ett ryck och ska rita men det är oftast väldigt snabbt avklarat. 
Idag när han satt och ritade plockade jag fram pärlplattor och började pärla lite för att försöka få honom intresserad
Och det fungerade! 😊
Han ville också pärla efter en stund. 
Men tålamod till att pärla färdigt ankan hade han inte....

Elsa försökte jag sysselsätta med att utfodra med frukt under tiden. Hon satt och plockade nöjt med sina små fruktbitar 😊

Sedan började vi skriva
Längst upp till höger har Albin skrivit mamma och pappa. Under det står det Elsa och under det Albin och Nico. Längst ner håller han på att skriva farmor och mormor.
Duktig han är va!? 😉 



Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken duktig kille som redan kan skriva så fint :-D

2015-02-28 @ 09:05:31
Postat av: Farmor

Det bästa är att han vill skriva... Resten går av sig själv. Hoppas Farmor får ett kort eller brev så småningom...... :-)

2015-02-28 @ 17:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0