Natten till igår...

... var allt annat än lugn och sovande. 
Med en Elsa som börjat nattknorra och en hund med dålig mage var det inga långa sovstunder som det bjöds på.

Elsa nattbökar som sagt igen. Fortfarande sover hon bara i sin säng till typ elva-tolv och därefter i vår säng. Endel kvällar tar det längre tid att somna om igen och andra går det på ett kick. Sedan hinner hon väcka oss ett otal gånger natten igenom. Vissa gånger gnyr hon i sömnen, andra gånger lägger hon av ett riktigt illtjut och ibland är hon otröstlig. Men vi kom tillslut på att hon gärna vill ha ytterligare lite välling mitt i natten. Hon har inte ätit nattetid sedan vi slutade amma så det känns ju ganska onödigt att börja nu. Men men. I förrgår kväll åt hon cirka 200 ml välling vid läggningen och sedan ytterligare 200 när hon vaknade på natten! Var får allt blask plats? 
Hon har ju iof. varit lite tråkig med maten dagtid den sista tiden så det är väl därför hon blir sugen på natten istället. Och troligtvis är det väl tänder som spökar också och därför hon sover så dåligt.

Hunden då?
Jo han var som sagt kass i magen. Diarré och kräkningar.
Vi beställer hans mat på nätet och får det hemkört till ytterdörren av posten. Toppenbra! Men denna gång var hans matsort slut hos de vi brukar beställa ifrån och vi fick beställa från ett annat ställe istället. 
För det första dröjde de längre att få hem maten än vad de sa att det skulle och det resulterade i att maten vi hade kvar hemma räckte precis till i tisdags när nya maten äntligen kom! MEN nötterna hade ju skickat fel säck med mat. Helt fel märke och inte ens snarlikt utseende på säcken. Plus att det gått hål i påsen också.
Vi ringer dem och de lovar skicka den rätta maten med första bilen dagen efter. Och så länge "lånade" vi mat från från den felskickade säcken. Säcken var ju ändå trasig.
Att jycken har känslig mage vet vi ju redan och jag var inte alls glad över att behöva ge honom ett helt nytt sorts foder huxflux. 
Redan framåt kvällen märker jag att han verkar orolig och släpper ut honom i linan och han går ut och gör sina behov på tomten (i vanliga fall bajsar han ALDRIG på tomten). Han och husse går vanliga kvällsrundan vid niotiden. Vi går och lägger oss och redan vid elva var det dags igen. Hunden tassade fram och tillbaka här hemma och kunde inte koppla av. Släpper ut honom i linan och han både kräks och skiter igen. Vid ett var det dags igen men denna gång klär jag på mig och vi går ut en bit på vägen istället. Vid tre vaknar jag av att jag hör honom kräkas ute i vardagsrummet och vill därefter ut igen men då ber jag Peter gå istället. Därefter är det lugnt på hundfronten. 
Nästkommande dag är han fortsatt risig och jag låter honom fasta istället. 

Härlig natt va? 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0