Natten

Inatt vid tolv väcktes jag av att Elsa kräktes på min kind. Mysigt... Hon hostade endel och antog att det var därför. Men det är ju inga oskyldiga små bebiskräkningar längre... Det var bara att bädda rent hela sängen, tvätta av både mig och Elsa och sedan försöka somna om. 
Vi hann precis somna om allihopa innan det var dags igen. Tvätta stumpan och  byta örngott. 
Försöka somna om igen och knappt en timme senare var det dags igen.
Det var inga stora tömningar och jag trodde det var pga. slemmet efter hostan och förkylningen.

Vid fyra vaknar jag av att jag hör Peter hulka ute på toaletten.
Jahopp! Tänkte jag. Vår tur för magsjuka. 
Men det stämde inte tyckte jag. Ingen av dem var risiga innan och varken jag eller Albin heller. Och Elsa hade ju inte kräkt på ett par timmar då.
Jag kom på att vi tog varsin glass efter middagen. Jag och Albin åt samma sort medan pappan tog en annan och dessutom lät Elsa få sig några slick. Så vi tror det var deras glass som var dålig helt enkelt.

Halv sex ringde våra klockor och inget mer hade hänt med Peter och Elsa som som en klubbad säl. 

Idag stundar det begravning för Peter och farfars del. Farfars moster i Karlstad gick bort för någon vecka sedan.
Inte världens bästa bilväder för dem att åka så långt. Men men. 
Detta innebar ju att jag och Elsa fick åka och lämna Albin på dagis imorse. Tidigt, mörkt och snöigt. Men det gick bra.
Konstigt att mamma körde honom till dagis tyckte han men det gick an 😊

Nu har jag och Elsa ätit frukost och ska snart gå ut en liten sväng med jycken innan vi drar mot babysimmet. Hon visar inga tecken på att må dåligt så vi kör på 😊 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0