Onsdag. Bättre.

Inatt har vi sovit hela familjen i samma säng. Trångt men väldigt mysigt <3 
Albin kom in till oss vid ett och kröp upp i sängen. Jag föreslog att vi skulle gå och lägga oss i hans säng men det tyckte inte han och jag visste ju hur han längtat efter pappan under kvällen så vi stuvade ihop oss. 
Pappan märkte inte ett smack. Han sov och snarkade som en klubbad säl. Likaså Elsa.
Albin låg och höll jättegulligt om Elsa och smekte hennes öra. Hon sov vidare 😊 
Man har väl sovit lite rackigt ute på kanten om när klockan ringde halv sex kände man sig allt annat än utvilad. 

Jag körde Albin till dagis även idag medan pappan låg hemma. Han var klok nog att sjukskriva sig idag. Men han mår mycket bättre nu och likaså Elsa.
Peter drömde om pizza och hamburgare till middag men där satte jag stopp. Får inte ge magen en chock så enbart kokt mat blev det 😊 Kokt potatis, kokta morötter och fiskbullar. Elsa har inte haft någon riktig matlust men middagen petade hon faktiskt i sig duktigt.

När jag hämtat Albin på dagis for han och jag vidare för att handla. "Du och jag handla häva/själva", utbrast han, så han tyckte nog det var lite mysigt att ha mamma för sig själv en stund 😊
Inne i affären informerade han typ alla om att "pappa hemma ont i magen". Haha!
Han somnade på hemvägen och när han vaknade var han på sitt vanliga usla vaknahumör. Lite vindruvor, äppeljuice och riskakor gjorde susen tillslut. Och vet ni! Han satt på pottan och gjorde både 1 och 2! Jippie! 😉

Efter middagen fick jag för mig att baka en kaka. Albin var inte sen med att vela hjälpa till. "gör du då?", är hans nya favorituttryck.

Blev en tidig kväll för barnen med nattningar redan vid sex. Albins humör kan verkligen tvärvända. Gulligull ena stunden och så tre sekunder senare blir han helt hysterisk och lever apa.
Elsa sover iallafall men vaknar nog snart i vanlig ordning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0