Soliga söndag

Elsa knorrade ungefär var tionde minut fram på morgonkvisten. Pappan fick nog och bäddade ner sig inne hos Albin istället.
Morgon gjordes mellan sju och åtta någon gång.
Farmor kom lagom till frukosten och Elsa hade just gjort en välkomstpresent 😉

Barnen och farmor spenderade förmiddagen ute i vanlig ordning.
Jag och Peter njöt av tystnaden och lugnet inne i huset 😊 Jag sydde färdigt köksgardinerna och satte upp dem. Satte också upp nya gardinerna (färdigsydda) i vardagsrummet samt plockade och fixade med lite annat.
Fixade en pannkakslunch och den uppskattades av alla!

Middagsvilan dissade båda barnen.
Farmor försökte vila tillsammans med Albin och jag tog med mig Elsa ut på promenad. Men ingen av oss lyckades.
Väldigt fin dag! (Om man bortser från blåsten) Vintern när den är som bäst!

Lite fika och sedan gick vi ut igen.
Jag och Albin åkte spark. Ända bort till grannbonden sparkade vi oss!

Albin bjöd sedan in sig på middag hos farfar och vi andra gick in till oss för att äta. 
Jag hade bestämt att det var Peters tur att laga middag. Han gjorde lätt för sig och plockade fram rester. Suck! 😉 

Till Elsa plockade vi in andra matstolen idag. Hon äter ju som bäst om hon får sköta det själv och det blir lite smidigare med denna stol och dess bord
Kladd och mat både här och där. Jycken går som på nålar nedanför var gång Elsa äter 😊

Lek fram till läggdags. Härligt med all uppmärksamhet från både mamma och pappa tyckte Elsa!
Albin kom hem framåt halv sju igen.

Nu är det nattning som pågår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0