Bättre idag

Idag har jag mått mycket bättre bortsett från en tryckande envis huvudvärk som inte velat ge med sig samt att jag känt mig ganska slö och svag. Inte så konstigt med tanke på hur mycket jag sov igår och hur lite vätska och mat jag fick i mig.
Trots att jag sov 98% av gårdagen somnade jag ändå hur lätt som helst när la oss för natten vid tio. Dock vaknade jag redan vid elva och trodde det var morgon. Haha! Men jag somnade om igen 😊

Farmor har varit här nästan hela dagen och hjälpt mig med barnen. Det kändes skönt och jag kunde återhämta mig lite mera.
De var ute på förmiddagen och kom sedan in och sov en ordentlig middagsvila allihopa. 
På eftermiddagen tog jag med mig jycken ut på en promenad och det var skönt att lufta sig. Jag kom på att jag inte varit ute sedan i fredags! Illa! 

Ni kommer inte tro mig när jag säger att Albin åt middag så det stod härliga till idag (för att vara honom). Sex falukorvskivor och spagetti slukade han med god aptit. Så underbart att se 😊 Det är mer än vad han åt på hela förra veckan nästan. 
Kan det vara så att vi fått ordning på hans mage nu och att matlusten börjar infinna sig igen kanske? Hoppas hoppas! Och att det inte blir likadant igen.
Svårt att somna hade han ikväll. Han var nog både lite nervös och förväntansfull inför att börja dagis imorgon igen. Det blev ju många veckors jullov för honom iom. sjukstugan vi hade innan jul. Men faktiskt att dessa veckor med båda barnen hemma har gått riktigt bra. Jag är glad över att vi inte klöst ut ögonen på varandra eller tappat allt hår 😊 


Nä nu är det dags att sova!
Dessa två sötnosar kröp jag ner hos ikväll
Elsa tycks ha varit lite frusen om nosen och dragit täcket över huvudet 😉
Kvällarna har blivit mycket bättre! Men ikväll har det varit lite knorrigt igen och både igår och idag avslutades kvällen såhär vid tio tiden, en Elsa som sovit färdigt i sin säng och blivit sällskapssjuk. 



Förresten har jag berättat att jag inte längre är förlovad?
Peter tappade sin ring på jobbet en dag förra veckan. Ute någonstans.
Då var det bra att det inte var några riktiga dyra blingbling ringar vi kostade på oss. Och inte har vi ju graverat dem än. Typ fyra år efter förlovningen 😉
Jag föreslog att jag kunde få lite blingbling dit satt på min ring när han ändå införskaffar sig en ny men jag vet inte om vi är eniga om det ännu 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0