Duktig grabb= stolt mamma

Alltså vi har ju världens duktigaste kille! Inget snack om saken och jag är så stolt över honom <3

Imorse hade vi äntligen tid på barnmottagningen och fick träffa doktor Karin. 
Vi pratade igenom hur vi har det med Albins tröga mage, hon lyssnade både på hjärta och lungor samt klämde på magen. 
Albin var redig och svarade på frågor (om än väldigt försynt).
Vi fick utskrivet en annan "magmedicin" och nu hoppas vi det blir lättare. 
Tröga magar hos barn i den åldern är väldigt vanligt.

Prover togs också, gluten och sköldkörteln (tror jag om jag minns rätt). Om proverna visar något hör de av sig om max cirka en vecka. 
Att ta blodprovet var ju hur simpelt som helst! Albin satt i mitt knä med en sköterska höll i hans högra arm och en annan stack i armvecket. Inte ens ett litet aj yppade han när det stack till. Han satt tom. och tittade. Jag försökte distrahera honom men det behövdes ju inte 😊
Tre rör med blod snodde dom åt sig och därefter fick han välja både plåster och en tatuering eller klistermärke. En noshörningstatuering valde han 😊 (som tyvärr skavdes bort nu innan han gick och la sig precis 😞).

Jag är SÅÅÅÅ stolt över vår fina och duktiga grabb! <3


På hemvägen stannade vi till på Rusta och passade också på att köpa med oss lite fika hem. Man får sådant när man varit duktig hos doktorn 😊

2 1/2 dammsugare, 1 mumsmums och en Festis tryckte han i sig när vi kom hem. Haha! 



Nu sover han gott. Han gjorde morgon redan 05.20 imorse nämligen.... 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Vilken duktig kille :-D

2015-01-15 @ 16:14:58
Postat av: Anonym

Hejja mosters duktiga Albin!!

2015-01-15 @ 21:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0