Eftermiddag med röj

Shit vad halt det var på vägen när vi åkte för att hämta hem vår dagispojke! Men det gick bra både dit och hem. 

Elsa fick sova middagsvilan inne i vagnen idag också. Det har blåst så in i Norden idag så jag ville inte ställa ut henne på trappan. 
Hon sov bara trekvart ungefär och vaknade innan var två. Det var alldeles för lite och det tyckte nog hon själv också egentligen för humöret var lite svajigt en stund. 
Albin vaknade lite efter två och Elsa la av världens glädjetjut när hon fick se brorsan 😊

Eftermiddagen gav mig kortslutning i skallen. 
En trött och gnällig Elsa och en eftermiddagsstimmig Albin som härjade runt. 
Sådana här dagar känns det som år innan äntligen Peter kliver innanför dörren här hemma. 

Det behövdes köras in lite ved efter maten och jag sa att han var tvungen att ta med sig ett av barnen ut då jag inte mäktade med mer tjuvnyp, spring, gnäll och bråk om leksakerna. Han tvingade med sig Albin ut. Haha! Den gossen vill aldrig gå ut längre. Men när han väl är ute vill han inte gå in istället.
Jag och Elsa sorterade dagens tvättskörd. Lugn, tyst och behaglig stund. 
Fast så mycket hjälp var hon väl inte egentligen 😉 Och helt plötsligt ställer hon sig vid korgen och lyfter upp den och står så och balanserar en bra stund. Knäppfian! 😊 

Albin kilade ner en stund till farfar innan det var läggdags. Bättre han härjar där än här. Fast jag vet att han alltid är en liten solstråle nere hos honom. Märkligt.

Nu är båda barnen nattade och sover. Dags att se Farmen! 

Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Vilken duktig flicka ni har. Hon har blivit så modig.
Här var det halt på gångbanorna. Jag drattade på ändan med tung skolväska och matkasse. :-(

2015-01-21 @ 22:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0