Flit och massa tjat

Här sitter vi inte sysslolösa i onödan. Det ser våra barn till.

Albin somnade på två sekunder efter bokläsningen vid sju.
Elsa och Peter kämpade från typ halv sju till halv åtta när jag bytte av. Den lilla damen behagar enbart sova i famnen. Men när jag bytte av dög inte ens det. Hur trött hon än må vara är det tydligen bara helt omöjligt att blunda. Istället drar hon mig i örat och håret så jag blir helt knäpp. Och håller jag fast hennes hand blir hon skitarg och vrålar rakt ut.
Jag mäktade bara med en halvtimme sedan fick Peter byta av igen.
Vid nio lyckas han faktiskt lägga över en sovande Elsa i sin säng och komma ut till mig i vardagsrummet.
Fem minuter senare vaknar istället Albin till och jämrar sig. Jag går in men det duger inte. Det ska vara pappa. Så pappan fick snällt gå in och lägga sig där.
Fem minuter efter det vaknar Elsa till igen och nu sitter jag med henne i famnen igen.

I övrigt har vi haft en ganska tråkig dag. Fast vi har betat av flera saker som vi länge tänkt att göra men bara skjutit upp det. Bla. har Peter städat ur både kylen och micron. Mycket välbehövligt! Jag har satt tänderna i tvättberget samt börjat städa bort julen och rensat lite i köksskåpen.

Albin har varit på krigsstigen ända sedan imors. Sova middag skulle han INTE. Trots att han knappt visste vad han hette och ögonen var helt rödsprängda. Ätit har han heller knappt gjort och hans nonchalant till mat håller på att gå oss på nerverna nu. Men idag slutade med att han gick ner till farfar och åt två pannkakor till middag. Tummen upp för det!

I eftermiddags gick vi ut en sväng allihopa för att lufta oss lite. Det har fuskats rejält med utevistelse den gångna veckan tyvärr.

Framåt kvällen var det filmtajm med Flygplanfilm, chips och popcorn. 

Vi var ner och hälsade på hästarna (som inte var så intresserade av att hälsa på oss). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0