Fredag

Hela morgonen pratade Albin om att "gå ut" men medan Elsa sov sa jag att vi fick vänta. Och hon tog god tid på sig. En hel timme sov hon själv i sin säng! Det blir sakta men säkert bättre 😊
När hon vaknat tog vi lite fruktmellis innan vi skulle gå ut äntligen. Men vad händer sedan?
Jo, grabben som tjatat hela morgonen om att gå ut vill inte längre gå ut. Suck! Men jag hade bestämt mig. Vi skulle ut! Och vi kom ut tillslut. Efter lite blod, svett och tårar. Och några svordomar.
Ute var det ju blankis överallt. Albin halkade och slog i bakhuvudet lite men det gick bra. Vi körde in några skrindor med ved men det var inte lätt att dra i snömodd och på all is.
Jag sa till Albin om och om igen att han skulle gå på snön istället för på isen men det glömde han ju lika fort igen och han satt på rumpan många gånger.
Sandlådan var full med stora vattenpölar och det var kuligt att ösa vattnet med grävskopan. 
Det närmade sig tillslut lunch men Albin skulle INTE med in. Först ska han inte ut och sedan ska han inte gå in.... 
Väl inne inser vi att kängorna han hade på sig inte alls var vattentäta.

Två pannkakor slukar han till lunch. Bra!!! 😊 Och efter några tafatta protester lägger han sig till sängs och somnar fort.
Elsa klär jag på igen(!) och bäddar ner i vagnen. Inom tio minutrar sov även hon och jag ställde ut henne på trappan.
Jag fixade lite med tvätt och rensning/sortering av Elsakläder bla.

En stund innan två vaknar Elsa och likaså Albin. Båda på bra humör 😊 De blir så glada av att se varandra igen efter vilan och varit ifrån varandra lite mer än en timme. Kärlek! <3

Pappan kommer hem lite tidigare än vanligt. Vi äter middag och sedan lek. Jag torkade ur nya spisen lite (som nästan ser ut som ny).

Albin fick sina fredags"if"/chips och Elsa började gorma direkt. Hon ville också ha ju!!! En majskrok och locket till burken fick henne att bli nöjd 😊

Albin har haft riktigt kraftiga humörsvängningar nu på sena eftermiddagen och vi har härjat och gormat allihopa. Tillslut fick jag honom att stänga in sig på sitt rum en stund och där la han sig och läste böcker. Många böcker. Och sedan var han mycket trevligare och harmoniskare 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0